МОЛИТВА
НАД МАТІР’Ю
у сороковий день після народження
дитини
У сороковий день знову
приносять дитя до храму, щоб воцерквити
його, що значить почати вводити його до
Церкви. Приносить дитя мати, вже очищена
й обмита; присутній є і той, хто має
прийняти його по охрещенні Цей чин не
належить звершувати перед сорока днями
після народження дитини.
Ієрей починає:
Благословен Бог наш завжди, нині
і повсякчас, і на віки віків. Амінь.
Лик:
Царю небесний, утішителю, Душе істини,
що всюди єси і все наповняєш, скарбе
дібр і життя подателю, прийди і вселися
в нас, і очисти нас від усякої скверни,
і спаси, благий, душі наші.
Святий Боже, святий
кріпкий, святий безсмертний, помилуй
нас. (3)
Слава, і нині:
Пресвята Тройце, помилуй нас;
Господи, очисти гріхи наші; Владико,
прости беззаконня наші; Святий, посіти
і зціли немочі наші, імени Твого ради.
Господи, помилуй.
(3)
Слава, і нині:
Отче наш, Ти, що єси на небесах,
нехай святиться ім’я Твоє, нехай прийде
царство Твоє, нехай буде воля Твоя, як
на небі, так і на землі. Хліб наш насущний
дай нам днесь; і прости нам довги наші,
як і ми прощаємо довжникам нашим; і не
введи нас у спокусу, але ізбав нас від
лукавого.
Ієрей:
Бо Твоє єсть царство,
і сила, і слава, Отця, і Сина, і Святого
Духа, нині і повсякчас, і на віки віків.
Лик:
Амінь.
Також тропар дня
або святого, що припадає.
Слава, і нині:
Молитвами, Господи, всіх святих
і Богородиці, Твій мир дай нам і помилуй
нас, бо Ти єдиний щедрий.
Коли мати разом з
дитям схилила голову, ієрей робить над
ним знак хреста і, доторкаючи його
голови, мовить молитву:
Господу помолімся.
Лик:
Господи, помилуй
Ієрей:
Господи Боже
вседержителю, Отче Господа нашого Ісуса
Христа, що словом Твоїм сотворив усяку
істоту, словесну і безсловесну, і все з
небуття до буття привів, молимось Тобі
і Тебе просимо: Ти волею Твоєю спас рабу
Твою, ім’ярек;
очисти від усякого гріха і від усякої
скверни ту, що приходить до святої Твоєї
Церкви, нехай вона неосудно сподобиться
причаститися святих Твоїх тайн.
Нехай буде відомо,
що коли дитини нема в живих, молитва
читається досі.
Опісля ієрей
виголошує:
Бо Ти благий і чоловіколюбець
Бог єси, і Тобі славу возсилаємо, Отцю,
і Сину, і Святому Духові, нині і повсякчас,
і на віки віків.
Лик:
Амінь.
Коли дитина жива,
молитву читається до кінця:
І дитя, від неї народжене,
благослови, вирости, освяти, врозуми,
зроби доброчесним і розумним, бо Ти його
привів і показав йому світло видиме,
щоб і духовного сподобилося світла в
час, який Ти йому визначив, і щоб
приєдналося до святого Твого стада,
через єдинородного Сина Твого, що з Ним
Ти благословен єси, з пресвятим і благим
і животворящим Твоїм Духом, нині і
повсякчас, і на віки віків. Амінь.
Мир всім.
Лик:
І духові твоєму.
Голови ваші Господеві приклоніть.
Лик:
Тобі, Господи.
Молитва над матір’ю
дитини
Господи Боже наш, що
прийшов на спасення роду людського,
прийди й над рабу Твою, ім’ярек,
і сподоби її через чесне Твоє пресвітерство
увійти до храму слави Твоєї, вчини її
достойною і причастя чесного тіла і
крови Твоєї, обмий її нечистоту тілесну
і сквернь душевну після скінчення сорока
днів, щоб вона, сподобившися ввійти в
храм Твій святий, прославляла з нами
пресвяте ім’я Твоє, Отця, і Сина, і
Святого Духа, нині і повсякчас, і на віки
віків.
Лик:
Амінь.
Друга молитва, яку
ієрей відмовляє над дитям, знаменуючи
його:
Господу помолімся.
Лик:
Господи, помилуй
Ієрей:
Господи Боже наш, Тебе
у сороковий день як немовля принесла
до законного храму Марія, що не знала
подружжя, свята Мати Твоя, і в обняттях
носив Тебе праведний Симеон. Сам, Владико
всесильний, благослови і цьому принесеному
немовляті явитися перед Тобою, Творцем
усього, і зрости його на всяке добре і
Тобі благовгодне діло, відганяючи від
нього знам’ям зображеного хреста Твого
усяку супротивну силу. Бо Ти охороняєш
дітей, Господи. Щоб, сподобившися святого
хрещення, одержало воно долю вибранців
царства Твого, бережене з нами благодаттю
святої, єдиносущної і нероздільної
Тройці.
Бо Тобі належить усяка слава,
благодарення і поклонення, з безначальним
Твоїм Отцем, і пресвятим і благим і
животворящим Твоїм Духом, нині і
повсякчас, і на віки віків.
Лик:
Амінь.
Мир всім.
Лик:
І духові твоєму.
Голови ваші Господеві приклоніть.
Лик:
Тобі, Господи.
Боже Отче вседержителю, Ти
предвістив нам найголоснішим пророком
Ісаєю воплочення від Діви єдинородного
Сина Твого і Бога нашого, який в останні
дні благоволінням Твоїм і співдіянням
Святого Духа ради спасення нас, людей,
зволив незміренним милосердям бути її
дитям і за звичаєм в Твоїм святім законі,
після закінчення днів очищення, як
істинний законодавець принести себе в
святилище і зволив праведному Симеонові
носити себе в обняттях. Його таїнства
прообраз, виявлений кліщами з вугіллям,
ми пізнали у названому пророці, що його
і ми, вірні, благодаттю наслідуємо. І
нині сам Ти, Господи, що охороняєш дітей,
благослови дитя це разом із родителями
і хресними батьками його (якщо ще не
охрещене, говори це: і сподоби його у
відповідний час відродитися і водою і
Духом;) причисли його до святого Твого
стада овець словесних, що називаються
іменем Христа Твого, бо Ти в вишніх живеш
і на все смиренне споглядаєш, і Тобі
славу возсилаємо, Отцю, і Сину, і Святому
Духові, нині і повсякчас, і на віки віків.
Лик:
Амінь.
Якщо немовля
охрещене, ієрей чинить воцерковлення,
якщо ні, чинить це після хрещення, а тут
творить відпуст.
Тоді ієрей, узявши
дитя на руки, творить ним образ хреста
перед дверима храму, мовлячи:
Воцерковляється раб
Божий (або
раба Божа), ім’ярек,
в ім’я Отця, і Сина, і Святого Духа.
Амінь.
Опісля вносить
його у храм, мовлячи:
Увійде в дім Твій, поклониться
до храму святого Твого.
І входить на середину
храму, мовлячи:
Воцерковляється раб
Божий ім’ярек
(або
раба Божа)...
Також говорить:
Посеред церкви прославить Тебе.
Тоді вносить перед
двері вівтаря, мовлячи:
Воцерковляється раб
Божий ім’ярек
(або
раба Божа)...
Ієрей вносить дитя
у святилище, якщо це хлопець, а якщо
дівчина, то до царських дверей, промовляючи:
Нині відпускаєш раба Твого,
Владико, по глаголу Твоєму з миром, бо
бачили очі мої спасення Твоє, яке Ти
уготовив перед лицем усіх людей: світло
на одкровення поганам, і славу людей
Твоїх Ізраїля.
Після цього кладе
його при дверях вівтаря, а тоді хресний
батько, поклонившися тричі, бере його
і виходить. А ієрей творить відпуст:
На руках праведного Симеона
возлягти зволив, спасення нашого ради,
Христос, істинний Бог наш, молитвами
пречистої своєї Матері і всіх святих,
помилує і спасе нас як благий і
чоловіколюбець.
Лик:
Амінь.
Немає коментарів:
Дописати коментар