ЧИН
ПРИЧАСТЯ ХВОРОГО
Парафіяльний священик
повинен завжди дбати, щоб ні один з
вірних його духовного стада перед
відходом з цього життя не був позбавлений
божественного причастя животворящих
Тайн Тіла і Крові Господа нашого Ісуса
Христа. Для цього, по-перше, він повинен
завжди мати у своїй церкві на престолі
освячені божественні Тайни.
По-друге,
священик нехай завжди повчає своїх
парафіян заздалегідь повідомляти про
хворого, щоб він міг вчасно подбати про
його духовне зцілення. По-третє, сам
священик повсякчас, вдень і вночі, щоб
був готовий відвідати хворого відразу,
як його повідомлять про нього або про
його бажання причаститися святих Тайн.
Ієрей бере частицю
святих Тайн, вкладає в чашу і вливає
трошки вина, щоб хворому було можливо
легко її прийняти.
І починає:
Благословен Бог наш завжди, нині
і повсякчас, і на віки віків.
Лик:
Амінь.
Святий Боже, святий
кріпкий, святий безсмертний, помилуй
нас. (3)
Слава Отцю, і Сину, і Святому
Духові, нині, і повсякчас, і на віки
віків. Амінь.
Пресвята Тройце, помилуй нас;
Господи, очисти гріхи наші; Владико,
прости беззаконня наші; Святий, посіти
і зціли немочі наші, імени Твого ради.
Господи, помилуй.
(3)
Слава, і нині:
Отче наш, Ти, що єси на небесах,
нехай святиться ім’я Твоє, нехай прийде
царство Твоє, нехай буде воля Твоя, як
на небі, так і на землі. Хліб наш насущний
дай нам днесь; і прости нам довги наші,
як і ми прощаємо довжникам нашим; і не
введи нас у спокусу, але ізбав нас від
лукавого.
Ієрей:
Бо Твоє єсть царство,
і сила, і слава, Отця, і Сина, і Святого
Духа, нині і повсякчас, і на віки віків.
Лик:
Амінь.
Господи, помилуй.
(12)
Прийдіте, поклонімся цареві,
нашому Богу.
Прийдіте, поклонімся Христові,
цареві, нашому Богу.
Прийдіте, поклонімся і припадім
до самого Господа Ісуса Христа, царя і
Бога нашого.
Вірую в єдиного Бога Отця,
вседержителя, творця неба й землі, і
всього видимого і невидимого, і в єдиного
Господа Ісуса Христа, Сина Божого,
єдинородного, від Отця родженого перед
всіма віками, світло від світла, Бога
істинного від Бога істинного, родженого,
несотвореного, єдиносущного з Отцем,
що через Нього все сталося. Він задля
нас, людей, і нашого ради спасення зійшов
із небес і воплотився з Духа Святого і
Марії Діви, і стався чоловіком. І був
розп’ятий за нас за Понтія Пилата, і
страждав, і був похований. І воскрес у
третій день, згідно з Писанням. І вознісся
на небо, і сидить праворуч Отця. І вдруге
прийде зо славою судити живих і мертвих,
а Його царству не буде кінця. І в Духа
Святого, Господа, животворящого, що від
Отця [і Сина] ісходить, що з Отцем і Сином
рівнопоклоняємий і рівнославимий, що
говорив через пророків. В єдину, святу,
соборну й апостольську Церкву. Ісповідую
одне хрещення на відпущення гріхів.
Очікую воскресення мертвих і життя
будучого віку. Амінь.
Тоді ієрей говорить:
Вечері Твоєї тайної днесь, Сину
Божий, мене, причасника, прийми, бо
ворогам Твоїм тайну не повім і поцілунку
не дам Тобі, як Юда, але, як розбійник,
визнаю Тебе: Пом’яни мене, Господи, у
царстві Твоїм.
Слава:
Царю небесний, утішителю, Душе
істини, що всюди єси і все наповняєш,
скарбе дібр і життя подателю, прийди і
вселися в нас, і очисти нас від усякої
скверни, і спаси, благий, душі наші.
І нині, богородичний:
Бога, що з тебе воплотився,
Богородице Діво, ми пізнали; Його моли,
щоб спас душі наші.
Господи, помилуй.
(40)
Тоді ієрей мовить
оцю молитву:
Владико Господи
Ісусе Христе, Спасе наш, Ти єдиний маєш
владу відпускати гріхи як благий і
чоловіколюбець Бог; не зважай на всі
свідомі й несвідомі прогрішення раба
Твого (або
раби Твоєї) ім’ярек
і сподоби його (або
її) неосудно прийняти
пречисті Тайни Твої, не на муку, ні на
прибільшення гріхів, але на очищення
душі й тіла і на запоруку царства Твого.
Бо Ти єси поміч і стіна тверда, і оборона
від супротивника, і очищення прогрішень
його (або
її). Бо милостивий і
чоловіколюбець Бог єси, і Тобі славу
возсилаємо, Отцю, і Сину, і Святому
Духові, нині і повсякчас, і на віки віків.
Амінь.
Молитва друга:
Господи, знаю, що я недостоїн,
щоб Ти увійшов під мою покрівлю, в дім
душі моєї, бо вона вся пуста і падша, і
не маєш в мене місця достойного, де
голову приклонити. Але тому, що Ти хочеш
бути зо мною, я, на милосердя Твоє
надіючися, приходжу до Тебе. Звели
відкрити двері негідних уст моїх, щоб
я Тобою єдиним наситився; увійди в мене
і очисти мене від усякої скверни, тілесної
і душевної. Будь мені помічником і
заступником і сподоби мене праворуч
Тебе стати, молитвами й молінням пречистої
Владичиці нашої, Богородиці і приснодіви
Марії, і всіх святих, що відвіку Тобі
угодили, бо благословен єси навіки.
Амінь.
Молитва третя:
Господь Бог премилостивий нехай
ущедрить тебе. Господь Ісус Христос
нехай вволить тобі всякі добрі прохання.
Господь всемогутній нехай ізбавить
тебе від усякої напасти. Господь нехай
навчить тебе. Господь нехай урозумить
тебе. Господь нехай допоможе тобі.
Господь нехай спасе тебе. Господь нехай
захистить тебе. Господь нехай охоронить
тебе. Господь нехай очистить тебе.
Господь нехай наповнить тебе радістю
духовною. Господь нехай буде заступником
душі й тіла твого. Господь як милосердний
і благий чоловіколюбець нехай подасть
тобі прощення гріхів. Господь Бог Ісус
Христос нехай у день судний помилує
тебе і нехай благословить тебе по всі
дні життя твого. Бо Йому належить усяка
слава, честь і поклонення, з безначальним
Його Отцем і з пресвятим і благим і
животворящим Його Духом, нині і повсякчас,
і на віки віків. Амінь.
Якщо хворий перед
тим висповідався, то ієрей відразу
причащає його святих Тайн. А якщо ні,
велить присутнім трохи відступити і
питає його про різні гріхи, стараючись,
щоб нічого не було затаєно або через
сором не було тоді виявлене.
І після сповіді
ієрей, якщо хоче, говорить цю молитву:
Господи Боже наш, що
Петрові й блудниці за сльози гріхи
простив, і митаря, що пізнав свої
прогрішення, оправдав, прийми сповідь
раба Твого (або
раби Твоєї) ім’ярек,
і як благий прости його (або
її) вольні й невольні
гріхи, що ними перед Тобою згрішив (або
згрішила) словом або
ділом, або мислею. Ти бо єдиний маєш
владу відпускати гріхи, бо Ти єси Бог
милостей і щедрот, і Тобі славу возсилаємо,
Отцю, і Сину, і Святому Духові, нині і
повсякчас, і на віки віків. Амінь.
Ієрей розрішає
каяника, так говорячи:
Господь і Бог наш
Ісус Христос, благодаттю і щедротами
свого чоловіколюбія, нехай простить
Тобі, чадо ім’ярек,
всі прогрішення твої; і я, недостойний
ієрей, властю Його, мені даною, прощаю
і розрішаю тебе від усіх гріхів твоїх,
в ім’я Отця, і Сина, і Святого Духа.
Амінь.
І причащає хворого,
як звичайно.
Після причастя
ієрей говорить:
Нині відпускаєш раба Твого,
Владико, по глаголу Твоєму з миром, бо
виділи очі мої спасення Твоє, яке Ти
уготовив перед лицем усіх людей: світло
на одкровення поганам і на славу людей
Твоїх Ізраїля.
Також Трисвяте. По
Отче наш: тропар дня.
Слава, і нині:
богородичний:
Молитвами, Господи, всіх святих
і Богородиці Твій мир дай нам і помилуй
нас, бо Ти єдиний щедрий.
Господи, помилуй.
(3) Благослови.
І відпуст дня.
Немає коментарів:
Дописати коментар