вівторок, 27 листопада 2012 р.

ЧИН ХРЕЩЕННЯ


ЧИН ХРЕЩЕННЯ
Коли засвітять усі свічки, ієрей у світлих ризах бере кадильницю, підходить до купелі, обкаджує довкруги і, віддавши кадильницю, чинить поклін.
Тоді мовить диякон: Благослови, владико.
Ієрей уголос:
Благословенне царство Отця, і Сина, і Святого Духа, нині і повсякчас, і на віки віків.
Лик: Амінь.
Диякон виголошує єктенію:
В мирі Господу помолімся.
Лик: Господи, помилуй.
За мир з висот і спасення душ наших, Господу помолімся.
Лик: Господи, помилуй.
За мир всього світу, добрий стан святих Божих церков і з’єднання всіх, Господу помолімся.
Лик: Господи, помилуй.
За святішого вселенського Архиєрея ім’ярек, Папу Римського, і за блаженнішого Патріярха нашого ім’ярек, і за преосвященнішого Митрополита нашого Кир ім’ярек, преосвященнішого Архиєпископа нашого Кир ім’ярек (або боголюбивого Єпископа нашого Кир ім’ярек), чесне пресвітерство, у Христі дияконство, за ввесь причет і людей, Господу помолімся.
Лик: Господи, помилуй.
Щоб освятилася вода ця, силою і діянням, і зшестям Святого Духа, Господу помолімся.
Лик: Господи, помилуй.
Щоб послалася на неї благодать ізбавлення і благословення Йорданове, Господу помолімся.
Лик: Господи, помилуй.
За того (або ту), що нині приходить до святого просвіщення, і за спасення його (або її), Господу помолімся.
Лик: Господи, помилуй.
Щоб він показався (або вона показалася) сином світла і наслідником (або дочкою світла і наслідницею) вічних благ, Господу помолімся.
Лик: Господи, помилуй.
Щоб вода ця стала для нього (або неї) купіллю відродження, відпущенням гріхів і одежею нетління, Господу помолімся.
Лик: Господи, помилуй.
Щоб ізбавитися нам від усякої скорби, гніву і нужди, Господу помолімся.
Лик: Господи, помилуй.
Заступи, спаси, помилуй і охорони нас, Боже, Твоєю благодаттю.
Лик: Господи, помилуй.
Пресвяту, пречисту, преблагословенну, славну Владичицю нашу Богородицю і приснодіву Марію, з усіма святими пом’янувши, самі себе, і один одного, і все життя наше Христу Богові віддаймо.
Лик: Тобі, Господи.
Коли диякон це виголошує, ієрей мовить тихо оцю молитву:
Милосердний і милостивий Боже, Ти випробовуєш серця й утроби і Ти один знаєш людські таємниці, бо немає речі неявної перед Тобою, але все стоїть наге й обнажене перед очима Твоїми. Знаючи все про мене, не гидуй мною і не відвертай лиця Твого від мене, але недоглянь у цю хвилину моїх прогрішень, прощаючи людям гріхи через покаяння, і омий мою скверну тілесну і скверну душевну і всього мене освяти совершенною Твоєю невидимою силою і правицею духовною, щоб я, іншим звіщаючи свободу і подаючи її вірою совершенною, сам як раб гріха не став непричасним Твого несказанного чоловіколюбія. Ні, Владико, єдиний благий і чоловіколюбний, нехай не вернуся упокорений, але пошли мені силу з висоти й укріпи мене на предлежачу службу Твого великого і пренебесного таїнства; і зобрази Христа Твого в тому (або тій), що хоче знову родитися через мене, недостойного. І будуй його (або її) на основі апостолів і пророків Твоїх; і не відкинь його (або її), але насади його (або її) як парость істини у святій Твоїй соборній і апостольській Церкві; і не виривай його (або її), щоб, коли він (або вона) буде дозрівати у благочесті, славив (або славила) всесвяте Твоє ім’я, Отця, і Сина, і Святого Духа, нині і повсякчас, і на віки віків. Амінь.
Треба знати, що ієрей не виголошує виголосу, і амінь мовить про себе.
Потім уголос мовить оцю молитву:
Господи Боже, вседержителю, творче всього створіння, видимого і невидимого, Ти сотворив небо і землю і море і все, що в них, Ти зібрав води в один збір, Ти замкнув безодню і запечатав її страшним і славним іменем Твоїм, Ти підняв води вище від небес. Ти утвердив землю на водах, Ти утвердив море силою Твоєю, Ти стер голови зміїв у водах. Ти страшний, і хто може станути проти Тебе? Поглянь, Господи, на цей твір Твій і на воду цю і дай їй благодать ізбавлення, благословення Йорданове, вчини її джерелом нетління, даром освячення, яка гріхи розрішає, недуги лікує, демонів погубляє, для супротивних сил неприступна, повна ангельської кріпости; нехай утікають від неї ті, що будуть напосідатися на сотворіння Твоє, бо ім’я Твоє, Господи, я призвав, чудне і славне, і страшне для супротивників.
Ієрей знаменує воду тричі, занурюючи пальці у воді, і, дмухаючи на неї, мовить:
Нехай сокрушаться під знаменом образу хреста Твого всі супротивні сили (3).
Виголос:
Бо Тобі належить слава, влада, честь і поклонення разом із безначальним Твоїм Отцем, і з пресвятим, і благим і животворящим Твоїм Духом, нині і повсякчас, і на віки віків.
Лик: Амінь.
Ієрей: Мир всім.
Лик: І духові твоєму.
Диякон: Голови ваші Господеві приклоніть.
Лик: Тобі, Господи.
Ієрей дмухає тричі у посудину з єлеєм і тричі знаменує єлей, який тримає диякон.
Диякон: Господу помолімся.
Лик: Господи, помилуй.
Ієрей мовить молитву:
Владико Господи Боже отців наших, Ти послав тим, що були у Ноєвім ковчезі, голуба, який мав оливну галузку в дзьобі, знак примирення і спасення від потопу і передобраз таїнства благодати, і оливний плід подав на сповнення святих Твоїх тайн. Тим сповнив Ти Духа Святого тих, що були під законом, а тих, що в благодаті, Ти вдосконалюєш. Сам благослови і єлей цей силою, діянням і зшестям Святого Твого Духа, щоб він став помазанням нетління, зброєю правди, обновленням душі і тіла, відігнанням усякого диявольського діяння на перемінення усякого зла для тих, що помазуються з вірою цим єлеєм, або його приймають на славу Твою, і єдинородного Сина Твого, і пресвятого і благого і животворящого Духа Твого, нині і повсякчас, і на віки віків.
Лик: Амінь.
Диякон: Будьмо уважні.
Ієрей, співаючи з людьми тричі Алилуя, творить єлеєм три хрести у воді.
Потім виголошує:
Благословенний Бог, що просвіщає й освячує кожного чоловіка, що приходить на світ, нині і повсякчас, і на віки віків.
Лик: Амінь.
Приносять (або приводять) охрещуваного. Ієрей бере єлею і творить образ хреста на його чолі, грудях, плечах, руках і ногах.
Найперше помазує чоло і каже:
Помазується раб Божий (або раба Божа), ім’ярек, єлеєм радости, в ім’я Отця, і Сина, і Святого Духа, щоб був відкритим ум його (або її) на розуміння і прийняття таїнств віри Христової і на пізнання істини Його, нині і повсякчас, і на віки віків. Амінь.
І знаменує його груди, кажучи:
На зцілення душі і тіла, і щоб він любив (або вона любила) Господа Бога всім серцем своїм, усією душею своєю, і всіма мислями своїми, і ближнього свого, як самого (або саму) себе.
Помазуючи на плечах, каже:
Щоб він (або вона) щиросердечно взяв (або взяла) благе ярмо Христове на себе і з насолодою ніс (або несла) тягар його, і щоб він ухилявся (або вона ухилялася) всіх похотей тілесних.
Помазуючи на вухах:
На слухання віри і на прийняття голосу божественного Євангелія нехай буде відкритий слух його (або її).
Помазуючи на руках:
Щоб підносив (або підносила) руки свої до святині і чинив (або чинила) правду на всякий час і благословив (або благословила) Господа.
Помазуючи на ногах:
Щоб він ходив (або вона ходила) слідами заповідей Христових.
Коли ієрей помаже все тіло охрещуваного, тоді хрестить його, тримаючи його просто і зверненого на схід, та каже:
Хрещається раб Божий (або раба Божа) ім’ярек, в ім’я Отця.
І Сина.
І Святого Духа.
Люди (або ієрей): Амінь.
При кожному виголосі ієрей занурює охрещуваного і підносить або, де є звичай, обливає тільки його голову.
Після охрещення ієрей умиває руки.
Далі ієрей облачає охрещуваного в одежу та каже:
Облачається раб Божий (або раба Божа) ім’ярек, в ризу правди, в ім’я Отця, і Сина, і Святого Духа. Амінь.
Потому співається тропар, на глас 8-ий:
Ризу подай мені світлу, Ти, що зодягаєшся світлом наче ризою, многомилостивий Христе Боже наш.

Якщо є такий звичай, то після одягнення новоохрещеного ієрей подає йому або хресним батькам, якщо це дитина, у правицю засвічену свічку і каже:
Прийми оцю горіючу свічку і старайся у всьому житті твоєму просвічуватися світлом віри і добрих діл, щоб, коли прийде Господь, ти міг (або могла) світло вийти на зустріч Його зі всіма святими й увійти беззаборонно у чертог небесної слави Його і царювати з Ним в безконечні віки. Амінь.

1 коментар: