ЧИН
ХРЕЩЕННЯ
Коли засвітять усі свічки,
ієрей у світлих ризах бере кадильницю,
підходить до купелі, обкаджує довкруги
і, віддавши кадильницю, чинить поклін.
Тоді мовить диякон:
Благослови, владико.
Ієрей уголос:
Благословенне царство Отця, і
Сина, і Святого Духа, нині і повсякчас,
і на віки віків.
Лик:
Амінь.
В мирі Господу помолімся.
Лик:
Господи, помилуй.
За мир з висот і спасення душ
наших, Господу помолімся.
Лик:
Господи, помилуй.
За мир всього світу, добрий стан
святих Божих церков і з’єднання всіх,
Господу помолімся.
Лик:
Господи, помилуй.
За святішого
вселенського Архиєрея ім’ярек,
Папу Римського, і за блаженнішого
Патріярха нашого ім’ярек,
і за преосвященнішого Митрополита
нашого Кир ім’ярек,
преосвященнішого Архиєпископа нашого
Кир ім’ярек
(або
боголюбивого Єпископа нашого Кир
ім’ярек),
чесне пресвітерство, у Христі дияконство,
за ввесь причет і людей, Господу помолімся.
Лик:
Господи, помилуй.
Щоб освятилася вода ця, силою і
діянням, і зшестям Святого Духа, Господу
помолімся.
Лик:
Господи, помилуй.
Щоб послалася на неї благодать
ізбавлення і благословення Йорданове,
Господу помолімся.
Лик:
Господи, помилуй.
За того (або
ту), що нині приходить
до святого просвіщення, і за спасення
його (або
її), Господу помолімся.
Лик:
Господи, помилуй.
Щоб він показався
(або
вона показалася) сином
світла і наслідником (або
дочкою світла і
наслідницею) вічних благ, Господу
помолімся.
Лик:
Господи, помилуй.
Щоб вода ця стала
для нього (або
неї) купіллю відродження,
відпущенням гріхів і одежею нетління,
Господу помолімся.
Лик:
Господи, помилуй.
Щоб ізбавитися нам від усякої
скорби, гніву і нужди, Господу помолімся.
Лик:
Господи, помилуй.
Заступи, спаси, помилуй і охорони
нас, Боже, Твоєю благодаттю.
Лик:
Господи, помилуй.
Пресвяту, пречисту, преблагословенну,
славну Владичицю нашу Богородицю і
приснодіву Марію, з усіма святими
пом’янувши, самі себе, і один одного, і
все життя наше Христу Богові віддаймо.
Лик:
Тобі, Господи.
Коли диякон це
виголошує, ієрей мовить тихо оцю молитву:
Милосердний і
милостивий Боже, Ти випробовуєш серця
й утроби і Ти один знаєш людські таємниці,
бо немає речі неявної перед Тобою, але
все стоїть наге й обнажене перед очима
Твоїми. Знаючи все про мене, не гидуй
мною і не відвертай лиця Твого від мене,
але недоглянь у цю хвилину моїх прогрішень,
прощаючи людям гріхи через покаяння, і
омий мою скверну тілесну і скверну
душевну і всього мене освяти совершенною
Твоєю невидимою силою і правицею
духовною, щоб я, іншим звіщаючи свободу
і подаючи її вірою совершенною, сам як
раб гріха не став непричасним Твого
несказанного чоловіколюбія. Ні, Владико,
єдиний благий і чоловіколюбний, нехай
не вернуся упокорений, але пошли мені
силу з висоти й укріпи мене на предлежачу
службу Твого великого і пренебесного
таїнства; і зобрази Христа Твого в тому
(або
тій), що хоче знову
родитися через мене, недостойного. І
будуй його (або
її) на основі апостолів
і пророків Твоїх; і не відкинь його (або
її), але насади його
(або
її) як парость істини
у святій Твоїй соборній і апостольській
Церкві; і не виривай його (або
її), щоб, коли він (або
вона) буде дозрівати
у благочесті, славив (або
славила) всесвяте
Твоє ім’я, Отця, і Сина, і Святого Духа,
нині і повсякчас, і на віки віків. Амінь.
Треба знати, що
ієрей не виголошує виголосу, і амінь
мовить про себе.
Потім уголос мовить
оцю молитву:
Господи Боже, вседержителю,
творче всього створіння, видимого і
невидимого, Ти сотворив небо і землю і
море і все, що в них, Ти зібрав води в
один збір, Ти замкнув безодню і запечатав
її страшним і славним іменем Твоїм, Ти
підняв води вище від небес. Ти утвердив
землю на водах, Ти утвердив море силою
Твоєю, Ти стер голови зміїв у водах. Ти
страшний, і хто може станути проти Тебе?
Поглянь, Господи, на цей твір Твій і на
воду цю і дай їй благодать ізбавлення,
благословення Йорданове, вчини її
джерелом нетління, даром освячення, яка
гріхи розрішає, недуги лікує, демонів
погубляє, для супротивних сил неприступна,
повна ангельської кріпости; нехай
утікають від неї ті, що будуть напосідатися
на сотворіння Твоє, бо ім’я Твоє, Господи,
я призвав, чудне і славне, і страшне для
супротивників.
Ієрей знаменує
воду тричі, занурюючи пальці у воді, і,
дмухаючи на неї, мовить:
Нехай сокрушаться
під знаменом образу хреста Твого всі
супротивні сили (3).
Виголос:
Бо Тобі належить слава, влада,
честь і поклонення разом із безначальним
Твоїм Отцем, і з пресвятим, і благим і
животворящим Твоїм Духом, нині і
повсякчас, і на віки віків.
Лик:
Амінь.
Ієрей:
Мир всім.
Лик:
І духові твоєму.
Диякон:
Голови ваші Господеві приклоніть.
Лик:
Тобі, Господи.
Ієрей дмухає тричі
у посудину з єлеєм і тричі знаменує
єлей, який тримає диякон.
Диякон:
Господу помолімся.
Лик:
Господи, помилуй.
Ієрей мовить
молитву:
Владико Господи Боже отців наших,
Ти послав тим, що були у Ноєвім ковчезі,
голуба, який мав оливну галузку в дзьобі,
знак примирення і спасення від потопу
і передобраз таїнства благодати, і
оливний плід подав на сповнення святих
Твоїх тайн. Тим сповнив Ти Духа Святого
тих, що були під законом, а тих, що в
благодаті, Ти вдосконалюєш. Сам благослови
і єлей цей силою, діянням і зшестям
Святого Твого Духа, щоб він став помазанням
нетління, зброєю правди, обновленням
душі і тіла, відігнанням усякого
диявольського діяння на перемінення
усякого зла для тих, що помазуються з
вірою цим єлеєм, або його приймають на
славу Твою, і єдинородного Сина Твого,
і пресвятого і благого і животворящого
Духа Твого, нині і повсякчас, і на віки
віків.
Лик:
Амінь.
Диякон:
Будьмо уважні.
Ієрей, співаючи з
людьми тричі Алилуя,
творить єлеєм три хрести
у воді.
Потім виголошує:
Благословенний Бог, що просвіщає
й освячує кожного чоловіка, що приходить
на світ, нині і повсякчас, і на віки
віків.
Лик:
Амінь.
Приносять (або
приводять) охрещуваного. Ієрей бере
єлею і творить образ хреста на його
чолі, грудях, плечах, руках і ногах.
Найперше помазує
чоло і каже:
Помазується раб
Божий (або
раба Божа), ім’ярек,
єлеєм радости, в ім’я Отця, і Сина, і
Святого Духа, щоб був відкритим ум його
(або
її) на розуміння і
прийняття таїнств віри Христової і на
пізнання істини Його, нині і повсякчас,
і на віки віків. Амінь.
І знаменує його
груди, кажучи:
На зцілення душі і
тіла, і щоб він любив (або
вона любила) Господа
Бога всім серцем своїм, усією душею
своєю, і всіма мислями своїми, і ближнього
свого, як самого (або
саму) себе.
Помазуючи на плечах,
каже:
Щоб він (або
вона) щиросердечно
взяв (або
взяла) благе ярмо
Христове на себе і з насолодою ніс (або
несла) тягар його, і
щоб він ухилявся (або
вона ухилялася) всіх
похотей тілесних.
Помазуючи на вухах:
На слухання віри і
на прийняття голосу божественного
Євангелія нехай буде відкритий слух
його (або
її).
Помазуючи на руках:
Щоб підносив (або
підносила) руки свої
до святині і чинив (або
чинила) правду на
всякий час і благословив (або
благословила) Господа.
Помазуючи на ногах:
Щоб він ходив (або
вона ходила) слідами
заповідей Христових.
Коли ієрей помаже
все тіло охрещуваного, тоді хрестить
його, тримаючи його просто і зверненого
на схід, та каже:
Хрещається раб Божий
(або
раба Божа) ім’ярек,
в ім’я Отця.
І Сина.
І Святого Духа.
Люди (або ієрей):
Амінь.
При кожному виголосі
ієрей занурює охрещуваного і підносить
або, де є звичай, обливає тільки його
голову.
Після охрещення
ієрей умиває руки.
Далі ієрей облачає
охрещуваного в одежу та каже:
Облачається раб
Божий (або
раба Божа) ім’ярек,
в ризу правди, в ім’я Отця, і Сина, і
Святого Духа. Амінь.
Потому співається
тропар, на глас 8-ий:
Ризу подай мені світлу, Ти, що
зодягаєшся світлом наче ризою,
многомилостивий Христе Боже наш.
Якщо є такий звичай,
то після одягнення новоохрещеного ієрей
подає йому або хресним батькам, якщо це
дитина, у правицю засвічену свічку і
каже:
Прийми оцю горіючу
свічку і старайся у всьому житті твоєму
просвічуватися світлом віри і добрих
діл, щоб, коли прийде Господь, ти міг
(або
могла) світло вийти
на зустріч Його зі всіма святими й увійти
беззаборонно у чертог небесної слави
Його і царювати з Ним в безконечні віки.
Амінь.
А чому зверху на банері Літургійні перелади УКГЦ
ВідповістиВидалити