ЧИН
ВДРУГЕ ВІНЧАНИХ
Ієрей:
Благословен Бог наш завжди, нині і
повсякчас, і на віки віків.
Лик:
Амінь.
Ієрей:
Слава Тобі, Боже наш,
слава Тобі.
Лик:
Царю небесний,
утішителю, Душе істини, що всюди єси і
все наповняєш, скарбе дібр і життя
подателю, прийди і вселися в нас, і очисти
нас від усякої скверни, і спаси, благий,
душі наші.
Слава Отцю, і Сину, і Святому
Духові, нині, і повсякчас, і на віки
віків. Амінь.
Пресвята Тройце, помилуй нас;
Господи, очисти гріхи наші; Владико,
прости беззаконня наші; Святий, посіти
і зціли немочі наші, імени Твого ради.
Господи, помилуй.
(3)
Слава, і нині:
Отче наш, Ти, що єси на небесах,
нехай святиться ім’я Твоє, нехай прийде
царство Твоє, нехай буде воля Твоя, як
на небі, так і на землі. Хліб наш насущний
дай нам днесь; і прости нам довги наші,
як і ми прощаємо довжникам нашим; і не
введи нас у спокусу, але ізбав нас від
лукавого.
Ієрей:
Бо Твоє єсть царство,
і сила, і слава, Отця, і Сина, і Святого
Духа, нині і повсякчас, і на віки віків.
Лик:
Амінь.
Тропар дня. Тоді
єктенія:
В мирі Господу помолімся.
Лик:
Господи, помилуй.
За мир з висот і спасення душ
наших, Господу помолімся.
Лик:
Господи, помилуй.
За мир всього світу, добрий стан
святих Божих церков і з’єднання всіх
Господу помолімся.
Лик:
Господи, помилуй.
За святий храм цей і тих, що з
вірою, благоговінням і страхом Божим
входять до нього, Господу помолімся.
Лик:
Господи, помилуй.
За рабів Божих ім’ярек
і ім’ярек,
і за Божий покров та співжиття їх Господу
помолімся.
Лик:
Господи, помилуй.
Щоб співжили вони добре в
єдиномислії, Господу помолімся.
Лик:
Господи, помилуй.
Заступи, спаси, помилуй і охорони
нас, Боже, Твоєю благодаттю.
Лик:
Господи, помилуй.
Пресвяту, пречисту, преблагословенну,
славну Владичицю нашу Богородицю і
приснодіву Марію, з усіма святими
пом’янувши, самі себе, і один одного, і
все життя наше Христу Богові віддаймо.
Лик:
Тобі, Господи.
Виголос:
Бо Тобі належить усяка слава,
честь і поклонення, Отцю, і Сину, і Святому
Духові, нині і повсякчас, і на віки віків.
Лик:
Амінь.
Тоді диякон:
Господу помолімся.
Лик:
Господи, помилуй.
Ієрей мовить
молитву:
Боже вічний, Ти зібрав
воєдино віддалених від себе і встановив
для них нерозривний союз любови, Ти
благословив Ісаака і Ревеку, і вчинив
їх наслідниками Твоєї обітниці; сам
благослови і рабів Твоїх оцих ім’ярек
і ім’ярек,
наставляючи їх на всяке добре діло.
Виголос:
Бо милостивий і чоловіколюбець
Бог єси, і Тобі славу возсилаємо, Отцю,
і Сину, і Святому Духові, нині і повсякчас,
і на віки віків.
Лик:
Амінь.
Ієрей:
Мир всім.
Лик:
І духові твоєму.
Диякон:
Голови ваші Господеві приклоніть.
Лик:
Тобі, Господи.
Ієрей мовить
молитву:
Господи Боже наш, Ти з-поміж
народів найперше обручив Церкву, діву
чисту, благослови ці заручини, і з’єднай
і охорони рабів Твоїх цих в мирі і
єдиномислії.
Виголос:
Бо Тобі належить усяка слава,
честь і поклонення, Отцю, і Сину, і Святому
Духові, нині і повсякчас, і на віки віків.
Лик:
Амінь.
Тоді ієрей дає
перстені, спершу один нареченому, а
потім один нареченій, і промовляє до
нареченого:
Заручається раб
Божий ім’ярек,
з рабою Божою ім’ярек,
в ім’я Отця, і Сина, і Святого Духа.
Амінь.
Також і до нареченої
мовить:
Заручається раба
Божа, ім’ярек,
з рабом Божим, ім’ярек,
в ім’я Отця, і Сина, і Святого Духа.
Амінь.
Ієрей творить хрест
перснем над їхніми головами, а далі
накладає перстені кожному на палець
правиці.
Потім ієрей запитує
нареченого:
Чи маєш ти, ім’ярек,
добру і непримушену волю та тверду думку
взяти собі за дружину цю ім’ярек,
що її тут перед тобою бачиш?
Наречений відповідає:
Маю, чесний отче.
Ієрей:
Чи не прирікав ти іншій невісті?
Наречений:
Не прирікав, чесний отче.
Тоді ієрей звертається
до нареченої:
Чи маєш ти, ім’ярек,
добру і непримушену волю та тверду думку
взяти собі за мужа цього ім’ярек,
що його тут перед тобою бачиш?
Наречена відповідає:
Маю, чесний отче.
Ієрей:
Чи не прирікала ти іншому мужеві?
Наречена:
Не прирікала, чесний отче.
Потім диякон:
Господу помолімся.
Лик:
Господи, помилуй.
Ієрей:
Владико Господи Боже
наш, що всіх милуєш і про всіх дбаєш, Ти
знаєш таємниці людські і все відаєш
— очисти гріхи наші і прости беззаконня
Твоїх рабів: кличучи їх до покаяння,
подаючи їм прощення прогрішень, очищення
від гріхів, прощення беззаконь, вольних
і невольних, знаючи неміч людської
природи, создателю і творче. Ти Рааву
блудницю простив і митареве покаяння
прийняв — не пом’яни гріхів нашого
невідання від молодости. Бо як на
беззаконня будеш дивитись, хто встоїться
перед Тобою, або яка плоть оправдається
перед Тобою? Ти бо один праведний,
безгрішний, святий, милосердний, і
вболіваєш над злобами людськими. Ти,
Владико, що присвоїв рабів Твоїх, ім’ярек
і ім’ярек,
з’єднай одно з одним любов’ю, даруй їм
митареве навернення, сльози блудниці,
сповідання розбійника, щоб вони покаянням
з усього серця свого, в єдиномислії і
мирі сповнюючи Твої заповіді, сподобилися
Твого царства.
Виголос:
Бо Ти єси правитель усього, і
Тобі славу возсилаємо, Отцю, і Сину, і
Святому Духові, нині і повсякчас, і на
віки віків.
Лик:
Амінь.
Ієрей:
Мир всім.
Лик:
І духові твоєму.
Диякон:
Голови ваші Господеві приклоніть.
Лик:
Тобі, Господи.
Ієрей молитву оцю:
Господи Ісусе Христе, Слове
Божий, Ти вознісся на чеснім і животворящім
хресті, і список проти нас роздер, і
ізбавив нас від насилля диявольського
— очисти беззаконня рабів Твоїх, бо, не
можучи знести спеки і тяготи щоденної
і тілесної пристрасти, сходяться в
спільноту другого подружжя; як Ти
узаконив через Твій вибраний сосуд
апостола Павла, який сказав ради нас,
смиренних: краще є у Господі посягати,
ніж розпалюватися, — сам як благий і
чоловіколюбець помилуй і прости, очисти,
ослаби, відпусти довги наші, бо Ти взяв
на рамена недуги наші; ніхто ж не був
безгрішний, хоч би й один день було життя
його, або без пороку, тільки Ти один тіло
носив без гріха і вічне безстрастя нам
дарував.
Виголос:
Бо Ти єси Бог, Бог тих, що каються,
і Тобі славу возсилаємо, Отцю, і Сину, і
Святому Духові, нині і повсякчас, і на
віки віків.
Лик:
Амінь.
Диякон:
Господу помолімся.
Лик:
Господи, помилуй.
Тоді ієрей промовляє
молитву:
Боже
святий, Ти з пороху сотворив чоловіка
і з ребра його создав жінку, і дав йому
помічницю відповідну до нього, бо так
було вгодно Твоїй величності, щоб не
самому бути чоловікові на землі. Сам і
нині, Владико, пошли руку Твою з святого
жилища Твого, і з’єднай раба Твого,
цього ім’ярек,
і рабу Твою, оцю ім’ярек,
бо Ти з’єднуєш жінку з мужем. З’єднай
їх в єдиномислії, вінчай їх на любов,
злучи їх в одне тіло, даруй їм потомство
і радість в дітях.
Бо Твоя є
влада і Твоє є царство, і сила, і слава,
Отця, і Сина, і Святого Духа, нині і
повсякчас, і на віки віків.
Лик:
Амінь.
Тоді,
де є звичай, наречений і наречена подають
одне одному праву руку, а ієрей обов’язує
їх єпитрахилем хрестовидно, придержуючи
рукою. Наречений голосно промовляє
присягу:
Я,
ім’ярек,
беру тебе, ім’ярек,
за жінку і прирікаю тобі любов, вірність
і чесність подружню, і що не залишу тебе
аж до смерти. Так мені, Боже, поможи, в
Тройці святій єдиний, і всі святі.
Потім
говорить наречена:
Я,
ім’ярек,
беру тебе, ім’ярек,
за мужа і прирікаю тобі любов, вірність,
чесність і послух подружній, і що не
залишу тебе аж до смерти. Так мені, Боже,
поможи, в Тройці святій єдиний, і всі
святі.
Потім
ієрей розв’язує їх руки, благословляє
їх хрестовидно і каже:
Що Бог з’єднав,
чоловік нехай не розлучає.
І
взявши вінці, ієрей вінчає спершу
нареченого, кажучи:
Вінчається
раб Божий ім’ярек
з рабою Божою ім’ярек,
в ім’я Отця, і Сина, і Святого Духа.
Амінь.
Далі
вінчає також наречену, кажучи:
Вінчається
раба Божа ім’ярек
з рабом Божим ім’ярек,
в ім’я Отця, і Сина, і Святого Духа.
Амінь.
Потім
благословляє їх тричі, тричі промовляючи:
Господи Боже
наш, славою і честю вінчай їх.
Диякон:
Будьмо уважні.
Читець
співає прокімен апостола, глас 8:
Ти
положив на головах їх вінці із каменів
цінних, життя просили у Тебе, і Ти дав
їм (Пс.
20).
Стих:
Бо ти даєш їм благословення по вік віку,
звеселиш їх радістю лиця Твого.
Апостол
до Єфесян, зач. 230 (5, 20-23).
Браття,
благодаріть завжди за все Богові й
Отцеві, в ім’я Господа нашого Ісуса
Христа. Повинуйтеся один одному у страсі
Божому. Жінки, повинуйтеся своїм мужам,
як Господеві, бо муж є голова жінки, як
і Христос глава Церкви, і Він є спаситель
тіла. А як Церква повинується Христові,
так і жінки своїм чоловікам у всьому.
Мужі, любіть своїх жінок, як і Христос
возлюбив Церкву, і себе віддав за неї,
щоб освятити її, очистивши купіллю
водною у слові, і поставити її собі
Церкву славну, що не має скверни, або
порока, або чогось подібного, але щоб
була свята і непорочна. Так і мужі повинні
любити своїх жінок, як свої тіла, бо хто
любить свою жінку, себе самого любить.
Ніхто бо ніколи не зненавидів свого
тіла, але живить і гріє його, як і Господь
Церкву. Тому що ми є члени тіла Його, від
плоти Його і від костей Його. Ради того
покине чоловік отця свого і матір, і
прилучиться до жінки своєї, і будуть
двоє як одне тіло. Тайна ця велика єсть,
а я говорю щодо Христа і щодо Церкви.
Проте і ви, кожний зосібна, нехай любить
свою жінку так, як і себе, а жінка нехай
боїться свого мужа.
Ієрей:
Мир тобі.
Диякон:
Премудрість, будьмо уважні.
Лик:
Алилуя.
Стих:
Ти, Господи, захорониш нас і збережеш
нас від роду цього, і повік (Пс.
11).
Диякон:
Премудрість, прості, вислухаймо святого
Євангелія.
Ієрей:
Мир всім.
Лик:
І духові твоєму.
Ієрей:
Від Йоана святого Євангелія читання.
Лик:
Слава Тобі, Господи, слава Тобі.
Диякон:
Будьмо уважні.
Ієрей
читає, зач. 6 (Йо. 2, 1-11).
В той час
було весілля у Кані Галилейській, і була
там мати Ісусова. А запрошений був Ісус
і ученики Його на весілля. І коли не
стало вина, сказала мати Ісусова до
Нього: Вина не мають. Сказав їй Ісус: Що
мені й тобі, жено; ще не прийшов час мій.
Мовила мати Його до слуг: Що тільки вам
скаже, зробіть. А було там шість кам’яних
ведер, що стояли для очищення юдейського,
що вміщали по дві або по три мірки. Сказав
їм Ісус: Наповніть ведра водою. І наповнили
їх доверху. І сказав їм: Зачерпніть тепер
і принесіть старості. І принесли. Коли
ж покуштував староста вина, що постало
з води (і не знав, звідки воно, а слуги,
що зачерпнули воду, знали), закликав
староста жениха і мовив йому: Всякий
чоловік добре вино спершу подає, а гірше
тоді, як уп’ються, ти ж зберіг добре
вино аж досі. Ось учинив Ісус початок
чудес в Кані Галилейській і об’явив
славу свою: і увірували в Нього ученики
Його.
Лик:
Слава Тобі, Господи, слава Тобі.
Диякон:
Промовмо всі
з усієї душі і з усієї мислі нашої
промовмо.
Лик:
Господи, помилуй.
Господи
вседержителю, Боже отців наших, молимось
Тобі, вислухай і помилуй.
Лик:
Господи, помилуй. (3)
Помилуй нас,
Боже, по великій милості Твоїй, молимось
Тобі, вислухай і помилуй.
Лик:
Господи, помилуй. (3)
Ще
молимось за рабів Божих ім’ярек
і ім’ярек,
що нині одно з одним з’єднались, і за
здоров’я і спасення їх.
Лик:
Господи, помилуй. (3)
Ще молимось
за людей, предстоячих у святім храмі
цім, що очікують від Тебе великої і
багатої милости, за всю братію нашу, і
за всіх православних християн, за
здоров’я і спасення їх.
Лик:
Господи, помилуй.
Виголос:
Бо милостивий
і чоловіколюбець Бог єси, і Тобі славу
возсилаємо, Отцю, і Сину, і Святому
Духові, нині і повсякчас, і на віки віків.
Лик:
Амінь.
Диякон:
Господу помолімся.
Лик:
Господи, помилуй.
Ієрей
мовить оцю молитву:
Господи
Боже наш, Ти в спасительнім Твоїм промислі
сподобив у Кані Галилейській показати
цінність подружжя Твоїм пришестям: сам
нині рабів Твоїх ім’ярек
і ім’ярек,
що їм зволив Ти з’єднатися одне з одним,
збережи в мирі й єдиномислії, покажи
чесним їх подружжя, збережи нескверненим
їх ложе, зволь, щоб їх співжиття було
непорочне, дай їм дожити глибокої
старости і чистим серцем сповняти
заповіді Твої.
Бо Ти єси Бог
наш, Бог, що милує і спасає, і Тобі славу
возсилаємо, з безначальним Твоїм Отцем,
і всесвятим і благим і животворящим
Твоїм Духом, нині і повсякчас, і на віки
віків.
Лик:
Амінь.
Диякон:
Заступи,
спаси, помилуй і охорони нас, Боже, Твоєю
благодаттю.
Лик:
Господи, помилуй.
Дня всього
звершеного, святого, мирного і безгрішного
у Господа просім.
Лик:
Подай, Господи.
Ангела миру,
вірного наставника, хоронителя душ і
тілес наших у Господа просім.
Лик:
Подай, Господи.
Прощення і
відпущення гріхів і прогрішень наших
у Господа просім.
Лик:
Подай, Господи.
Доброго і
пожиточного душам нашим і миру для світу
у Господа просім.
Лик:
Подай, Господи.
Осталий час
життя нашого в мирі і покаянні скінчити
у Господа просім.
Лик:
Подай, Господи.
Християнської
кончини життя нашого, безболізної,
бездоганної, мирної, і доброго одвіту
на страшнім судищі Христовім просім.
Лик:
Подай, Господи.
Єдність віри
і причастя Святого Духа випросивши,
самі себе, і один одного, і все життя
наше Христу Богові віддаймо.
Лик:
Тобі, Господи.
Ієрей
виголошує:
І сподоби
нас, Владико, зі сміливістю, неосудно
сміти призивати Тебе, небесного Бога
Отця, і мовити.
І
люди:
Отче наш, Ти,
що єси на небесах, нехай святиться ім’я
Твоє, нехай прийде царство Твоє, нехай
буде воля Твоя, як на небі, так і на землі.
Хліб наш насущний дай нам днесь, і прости
нам довги наші, як і ми прощаємо довжникам
нашим, і не введи нас у спокусу, але ізбав
нас від лукавого.
Ієрей
виголошує:
Бо Твоє єсть
царство, і сила, і слава, Отця і Сина і
Святого Духа, нині і повсякчас, і на віки
віків.
Лик:
Амінь.
Ієрей:
Мир всім.
Лик:
І духові твоєму.
Диякон:
Голови ваші Господеві приклоніть.
Лик:
Тобі, Господи.
Ієрей
тихо:
Боже, Ти все
сотворив силою Твоєю, і утвердив вселенну,
і прикрасив вінець всього сотвореного
Тобою; благослови духовним благословенням
цю спільну чашу, яку дається тим, яких
Ти об’єднав на спільне життя у подружжі..
Голосно:
Бо благословилося
Твоє ім’я і прославилося Твоє царство,
Отця, і Сина, і Святого Духа, нині і
повсякчас, і на віки віків.
Лик:
Амінь.
Тут
відбувається обряд спільної чаші і
обходу кругом тетраподу, а ієрей або
люди співають оці тропарі:
Глас
5: Ісайє, ликуй! Діва
мала в утробі і родила Сина Еммануїла,
Бога і чоловіка, восток ім’я Йому; Його
величаючи, Діву ублажаємо.
Інші,
глас 7:
Святії
мученики, ви славно страждали і вінчалися,
тож моліться до Господа, щоб помилував
душі наші.
Слава Тобі,
Христе Боже, апостолів похвало і мучеників
радосте. Їх проповідь — Тройця єдиносущна.
Тоді,
знявши вінець нареченого, ієрей каже:
Возвеличся,
женише, як Авраам, і благословися, як
Ісаак, і умножся, як Яків, пробуваючи в
мирі і сповняючи в правді заповіді Божі.
Коли
знімає вінець нареченої, каже:
І ти, невісто,
возвеличся, як Сара, і возвеселися, як
Ревека, і умножся, як Рахиль, втішаючися
своїм мужем, придержуючись меж закону,
бо так зволив Бог.
Диякон:
Господу помолімся.
Лик:
Господи, помилуй.
Ієрей
молиться:
Боже, Боже
наш, Ти прийшов в Кану Галилейську і
подружжя там благословив, благослови
ж рабів Твоїх оцих, що з волі Твоєї
з’єдналися у спільноту подружжя.
Благослови їхні входи й ісходи: умнож
у добрі життя їх, прийми вінці їх у
царстві Твоїм, зберігаючи їх чистими,
непорочними і бездоганними, на віки
віків.
Лик:
Амінь.
Ієрей:
Мир всім.
Лик:
І духові твоєму.
Диякон:
Голови ваші Господеві приклоніть.
Лик:
Тобі, Господи.
Ієрей
молиться:
Отець, Син,
і Святий Дух, всесвята, єдиносущна і
живоначальна Тройця, єдине божество і
царство, нехай благословить вас і нехай
дасть вам довге життя, радість у дітях,
успіх у житті і вірі, і нехай сповнить
вас усяких дібр на землі, нехай сподобить
вас і добра обіцяні приймати, молитвами
святої Богородиці і всіх святих.
Лик:
Амінь.
Ієрей
чинить відпуст:
Диякон:
Премудрість.
Лик:
Чеснішу від херувимів і незрівнянно
славнішу від серафимів, що без зотління
Бога Слово породила, сущу Богородицю,
тебе величаємо.
Ієрей:
Слава Тобі, Христе Боже, уповання наше,
слава Тобі.
Лик:
Слава Отцю, i Сину, i Святому Духовi, нинi
i повсякчас, i на вiки вiкiв. Амiнь. Господи,
помилуй.
(3) Благослови.
Ієрей
чинить відпуст:
Христос,
істинний Бог наш, що в Кані Галилейській
пришестям своїм цінність подружжя
показав, молитвами пречистої своєї
Матері, святих славних і всехвальних
апостолів, святих Богом вінчаних царів
і рівноапостольних Константина й Олени,
святого великомученика Прокопія, і всіх
святих, помилує і спасе нас як благий і
чоловіколюбець.
Лик:
Амінь.
Немає коментарів:
Дописати коментар