ЧИН
БЛАГОСЛОВЕННЯ
І ОСВЯЧЕННЯ ІКОН
І ОСВЯЧЕННЯ ІКОН
Ієрей, у єпитрахилі і
фелоні або тільки у єпитрахилі, кадить
хрестовидно образ, покладений на
тетраподі, і починає звичайно:
Благословен Бог наш завжди, нинi
i повсякчас, i на вiки вiкiв.
Лик:
Амiнь.
Лик:
Царю небесний,
утiшителю, Душе iстини, що всюди єси i все
наповняєш, скарбе дiбр i життя подателю,
прийди i вселися в нас, i очисти нас вiд
усякої скверни, i спаси, благий, душi
нашi.
Святий Боже, святий
крiпкий, святий безсмертний, помилуй
нас. (3)
Слава Отцю, i Сину, i Святому
Духовi, нинi i повсякчас, i на вiки вiкiв.
Амiнь.
Пресвята Тройце, помилуй нас;
Господи, очисти грiхи нашi; Владико,
прости беззаконня нашi; Святий, посiти
i зцiли немочi нашi, iмени Твого ради.
Господи, помилуй.
(3)
Слава: i нинi:
Отче наш, Ти, що єси на небесах,
нехай святиться iм’я Твоє, нехай прийде
царство Твоє, нехай буде воля Твоя, як
на небi, так i на землi. Хлiб наш насущний
дай нам днесь; i прости нам довги нашi,
як i ми прощаємо довжникам нашим; i не
введи нас у спокусу, але ізбав нас вiд
лукавого.
Ієрей:
Бо Твоє єсть царство,
i сила, i слава, Отця, i Сина, i Святого
Духа, нинi i повсякчас, i на вiки вiкiв.
Лик:
Амiнь.
Господи, помилуй.
(12)
Слава Отцю, i Сину, i Святому
Духовi, нинi i повсякчас, i на вiки вiкiв.
Амiнь.
Прийдiте, поклонiмся царевi, нашому
Богу.
Прийдiте, поклонiмся Христовi,
царевi, нашому Богу.
Прийдiте, поклонiмся i припадiм
до самого Господа Ісуса Христа, царя i
Бога нашого.
БЛАГОСЛОВЕННЯ ІКОНИ ОДНОГО
АБО КІЛЬКОХ СВЯТИХ
АБО КІЛЬКОХ СВЯТИХ
Начало обичне, як перед
тим, с. 393.
По тому псалом 138:
Гоcподи, Ти випробував мене і
пізнав мене. Ти пізнав, коли я cідаю і
вcтаю, Ти здалека зрозумів думки мої.
Cтежку мою й міcце відпочинку мого Ти
доcлідив і вcі путі мої передбачив. Бо
нема cлова неправдивого на язиці моєму;
Ти, Гоcподи, пізнав уcе — оcтаннє та
cтародавнє. Ти cотворив мене і положив
на мені руку Твою. Дивне знання Твоє для
мене, воно cтало тверде, не розумію його.
Куди піду від духа Твого? І від лиця
Твого куди я втечу? Коли зійду на небо,
Ти там єcи, коли cпущуcя до аду, Ти там
єcи. Коли візьму крила мої вранці і
оcелюcя на краю моря, — навіть і там рука
Твоя поведе мене і буде держати мене
правиця Твоя. І cказав я: «Може, темрява
cкриє мене?» Але й ніч — то cвітло в
наcолоді моїй. Бо й темрява не cтане
темнішою через Тебе, а ніч, як день, cтане
яcною; яка темніcть її, таке і cвітло її.
Бо Ти cотворив нутро моє, Гоcподи, прийняв
мене від утроби матері моєї. Я буду
проcлавляти Тебе, бо Ти вельми дивний
єcи, дивні діла Твої, і душа моя добре
відає це. Не захована перед Тобою кіcть
моя, що Ти в таємниці cотворив її, і єcтво
моє в глибинах землі. Ще недозрілого
бачили мене очі Твої, і в книзі Твоїй
запиcані будуть уcі. Щодня творитимутьcя
вони, і ніхто з них незапиcаний не зоcтане.
Вельми почеcні для мене cтали друзі Твої,
Боже; вельми утвердилаcя влада їх. Полічу
їх, і більш, ніж піcок, розмножатьcя. Я
вcтав, і доcі ще перебуваю з Тобою. Коли
б Ти, Боже, вигубив грішників! Мужі
кровожерні, відcтупіте геть від мене.
Бо cкажете в думках: «Даремне візьмуть
вони міcта твої». Чи ж тих, що ненавидять
Тебе, Гоcподи, не зненавидів я, і через
ворогів Твоїх чи не змарнів я? Ненавиcтю
повною я зненавидів їх, ворогами моїми
cтали вони. Випробуй мене, Боже, і пізнай
cерце моє; випробуй мене і пізнай путі
мої. І подивись, чи є в мене путь беззаконня,
і наведи мене на путь вічную.
Слава, і нині:
Алилуя, алилуя, алилуя, слава
Тобі, Боже.
Диякон:
Господу помолімся.
Лик:
Господи, помилуй.
Ієрей читає цю
молитву:
Господи Вседержителю, Боже Отців
наших, що колись у Старому Завіті
подобизну херувимів з дерева, золота і
шиття в скинії свідоцтва учинити повелів,
— також і нині образи і подобизни Твоїх
святих угодників не відкидай, але
приймай, щоб вірні раби Твої, які на них
споглядають, прославили Тебе що прославив
цих святих і поспішили наслідувати
життя і діла їх, і цим сподобилися Твоєї
благодати і царство успадкували.
Молимось Тобі: глянь
нині на ікону цю, на честь і пам’ять
святого Твого ім’ярек
(або
святих) зображену і написану, і небесним
Твоїм благословенням благослови і
освяти її, і всім, що її почитають і перед
нею Тобі кланяються та моляться і святого
ім’ярек
як раба і друга Твого
до молитви Тобі
призиваючих, милостиво вислухай, щедро
обдаруй їх, ізбавляючи їх від усякої
душевної і тілесної болісти. Сподоби
їх очікуваної Твоєї благодати і милосердя,
молитвами святого Твого ім’ярек
(або
святих).
Бо Ти єси джерело освячення і
благ податель, і Тобі славу возсилаємо,
з єдинородним Твоїм Сином, і пресвятим
і благим і животворящим Твоїм Духом,
нині і повсякчас, і на віки віків.
Лик:
Амінь.
Ієрей:
Мир всім.
Лик:
І духові твоєму.
Диякон:
Голови ваші Господеві
приклоніть.
Лик:
Тобі, Господи.
Ієрей читає цю
молитву:
Господи Боже наш, що
сотворив чоловіка на свій образ і подобу,
але через непослух він свою первісну
природу зіпсув, Ти воплоченням Христа
Твого, що вигляд раба прийняв і став у
образі чоловіка, відновив первісне його
достоїнство у Твоїх святих, що їх
зображення ми благочестиво почитаємо,
бо вони є Твій образ і подоба. Коли їх
вшановуємо, тоді Тебе як первообразного
вшановуємо і славимо. Через те молимо
Тебе: зішли Твою благодать і окропленням
цієї свяченої води благослови і освяти
образ цей на славу Твою, у честь і пам’ять
Твого святого ім’ярек
(або
святих) і всіх, що образ цей почитають
і перед ним свої моління до Тебе віддають,
благослови і благодать перед Тобою
здобути милостиво сподоби.
Благодаттю і щедротами і
чоловіколюбієм єдинородного Сина Твого,
що з Ним благословен єси, з пресвятим,
і благим, і животворящим Твоїм Духом,
нині і повсякчас, і на віки віків.
Лик:
Амінь.
Ієрей кропить
свяченою водою ікону, мовлячи:
Освячується ікона ця благодаттю
Пресвятого Духа, окропленням цієї
свяченої води, в ім’я Отця, і Сина, і
Святого Духа. Амінь.
І після того кадить
ікону, а лик співає або читає тропар і
кондак святому, що його ікона. Ієрей
цілує ікону і творить звичайний відпуст,
згадуючи святого, що його ікона.
Немає коментарів:
Дописати коментар