ЧИН
ОГЛАШЕННЯ ПЕРЕД ХРЕЩЕННЯМ
Молитва над оглашенним
Ієрей, одягнувши на себе
єпитрахиль і, де є звичай, фелон, виходить
у притвор, розв’язує пояс того, хто
бажає охреститися, здіймає його верхню
одежу і ставить лицем до сходу в одній
тільки ризі, без пояса, накриття і взуття.
Руки охрещуваного спущені додолу. Тоді
ієрей дмухає тричі на його лице і знаменує
його чоло і груди, кладе свою руку на
його голову і мовить:
Господу помолімся.
Лик:
Господи, помилуй
Ієрей:
В ім’я Твоє, Господи
Боже істини, і єдинородного Сина Твого,
і Святого Твого Духа, кладу руку мою на
раба Твого (або
на рабу Твою), ім’ярек,
що сподобився (або
сподобилася) прибігнути
до святого імени Твого і під покровом
крил Твоїх схоронитися. Віддали від
нього (або
від неї) оту давню
оману і сповни його (або
її) вірою в Тебе, і
надією, і любов’ю, щоб зрозумів (або
зрозуміла), що Ти єси
єдиний Бог істинний, і єдинородний Син
Твій, Господь наш Ісус Христос, і Святий
Твій Дух. Дай йому (або
їй) у всіх заповідях
Твоїх ходити і вгодне Тобі зберегти, бо
якщо вчинить це чоловік, живий буде в
них. Впиши його (або
її) в книзі життя
Твого, з’єдини його (або
її) зо стадом насліддя
Твого, щоб прославилось імення Твоє
святе в ньому (або
в ній), і возлюбленого
Твого Сина, Господа ж нашого Ісуса
Христа, і животворящого Твого Духа.
Нехай очі Твої завжди глядять на нього
(або
на неї) милостиво, а
вуха Твої — щоб почули голос моління
його (або
її). Возвесели його
(або
її) у ділах рук його
(або
її), щоб ісповів (або
ісповіла) Тебе,
поклоняючись і славлячи величне і
всевишнє ім’я Твоє, і восхвалив (або
восхвалила) Тебе
завжди по всі дні життя свого.
Виголос:
Бо Тебе оспівують усі сили
небесні, і Твоя є слава, Отця, і Сина, і
Святого Духа, нині і повсякчас, і на віки
віків.
Лик:
Амінь.
Господу помолімся.
Лик:
Господи, помилуй.
Заборона:
Ієрей:
Забороняє тобі,
дияволе, Господь, що прийшов у світ і
вселився між людьми, щоб скинути твоє
знущання й ізбавити людей. Він на древі
супротивні сили переміг, коли сонце
померкло і земля тряслася, і гроби
відкрились, і тіла святих возстали. Він
смертю розрушив смерть і знищив того,
хто мав владу смерти, тебе, дияволе.
Заклинаю тебе Богом, що показав дерево
життя і поставив херувимів і полум’яне
оружжя, направлене стерегти його. Щезай,
бо заклинаю тебе Тим, що ходив як по суші
на плесі морському і забороною вітряну
бурю зупинив; Його погляд сушить безодні,
а погроза розтоплює гори. Він бо і нині
наказує тобі через нас: убійся, вийди і
вступися від створіння цього, не
повертайся, ні не притаюйся в ньому, не
зустрічай його і не напастуй його, ані
вночі, ані вдень, ні опівдні, ані в
будь-яку пору, а відійди у свій тартар
аж до приготованого великого дня судного.
Побійся Бога, що сидить на херувимах і
на безодні споглядає; перед ним трепещуть
ангели, архангели, престоли, господства,
начала, власті, многоокі херувими і
шестикрилі серафими, перед ним тремтять
небо і земля, море та й усе, що в них.
Вийди і відступи від позначеного
нововибраного воїна Христа Бога нашого.
Бо заклинаю тебе Тим, хто ходить на
крилах вітряних і творить ангелами
своїми палючий вогонь. Вийди і відступи
від цього створіння з усією силою і
ангелами твоїми.
Виголос:
Бо прославилось ім’я Отця, і
Сина, і Святого Духа, нині і повсякчас,
і на віки віків.
Лик:
Амінь.
Або ця заборона.
Ієрей:
Господу помолімся.
Лик:
Господи, помилуй.
Ієрей:
Господи Саваоте, Боже
Ізраїля, Ти зціляєш усяку недугу і всяку
неміч. Зглянься на раба Твого (або
на рабу Твою), знайди,
і випробуй, і віджени від нього (або
неї) всі диявольські
діяння. Заборони нечистим духам і віджени
їх, і очисти діло Твоїх рук і, вживши
рішучого Твого діяння, скоро сокруши
сатану під ногами його (або
її), і дай йому (або
їй) перемогу над ним
і над його нечистими духами.
Виголос:
Щоб він (або
вона), одержавши
милість від Тебе, сподобився (або
сподобилася) безсмертних
і небесних Твоїх тайн і славу Тобі
возсилав (або
возсилала), Отцю, і
Сину, і Святому Духові, нині і повсякчас,
і на віки віків.
Лик:
Амінь.
Молитва:
Ієрей:
Господу помолімся.
Лик:
Господи, помилуй
Ієрей:
Сущий, Владико Господи,
Ти сотворив чоловіка на образ Твій і на
подобу і дав йому власть на життя вічне,
а потім, коли він через гріх відпав, Ти
не погордив ним, але через вочоловічення
Христа Твого спасення світу встановив.
Ти і це Твоє створіння визволи від
ворожої неволі і прийми в Твоє пренебесне
царство. Відкрий його (або
її) духовні очі, щоб
осяяло його (або
її) світло Євангелія
Твого, спряжи з життям його (або
її) ангела світлого,
щоб охороняв його (або
її) перед усякими
ворожими підступами, перед зустріччю
з лукавим, перед південним бісом і перед
лукавими примарами.
Ієрей дмухає на
його уста, чоло і груди тричі, мовлячи
за кожним разом:
Вижени з нього (або
з неї) всякого лукавого
і нечистого духа, що скрився і гніздиться
в серці його (або
її) (3).
Духа обману, духа
лукавства, духа ідолослужіння й усякого
користолюбства, духа неправди й усякої
нечистоти, що діється з диявольської
науки. Вчини його (або
її) словесним овечам
святого стада Христа Твого, чесним
членом Церкви Твоєї, сином і спадкоємцем
(або
дочкою і спадкоємницею)
царства Твого, щоб, поживши згідно з
Твоїми заповідями і зберігши печать
непорушну і захоронивши ризу неосквернену,
одержав (або
одержала) блаженство
святих у царстві Твоїм.
Голосно:
Благодаттю і щедротами і
чоловіколюбієм єдинородного Сина Твого,
що з Ним благословен єси, з пресвятим,
і благим, і животворящим Твоїм Духом,
нині і повсякчас, і на віки віків.
Лик:
Амінь.
Коли охрещуваного
роздягнуть, ієрей повертає його на
захід; охрещуваний підносить руки
догори, а ієрей мовить:
Чи відрікаєшся сатани, і всіх
діл його, і всіх ангелів його, і всього
служіння його, і всієї гордині його?
Охрещуваний або
хресні батьки його, якщо оглашенний
чужинець або дитя, відповідають:
Відрікаюся.
Ієрей говорить
удруге:
Чи відрікаєшся сатани, і всіх
діл його, і всіх ангелів його, і всього
служіння його, і всієї гордині його?
Відповідь:
Відрікаюся.
Ієрей говорить
утретє:
Чи відрікаєшся сатани, і всіх
діл його, і всіх ангелів його, і всього
служіння його, і всієї гордині його?
Відповідь:
Відрікаюся.
Знову питає ієрей
охрещуваного:
Чи ти відрікся (або
відреклася) сатани?
Оглашенний або
його хресні батьки відповідають:
Відрікся (або
відреклася).
Це вчинивши, ієрей
повертає його лицем до сходу (руки
охрещуваного далі опущені). Ієрей йому
каже:
Чи з’єднуєшся з Христом?
Оглашенний або
хресні батьки відповідають:
З’єднуюся.
Ієрей говорить
удруге:
Чи з’єднуєшся з Христом?
Відповідь:
З’єднуюся.
Ієрей говорить
утретє:
Чи з’єднуєшся з Христом?
Відповідь:
З’єднуюся.
Знову мовить до
нього ієрей:
Чи з’єднався (або
з’єдналася) ти з
Христом?
Відповідь:
З’єднався (або
з’єдналася).
Ієрей мовить:
Чи віруєш Йому?
Відповідь:
Вірую Йому як цареві і Богу.
Далі говорить:
Вірую в єдиного Бога Отця,
вседержителя, творця неба й землі, і
всього видимого і невидимого. І в єдиного
Господа Ісуса Христа, Сина Божого,
єдинородного, від Отця родженого перед
всіма віками. Світло від світла, Бога
істинного від Бога істинного, родженого,
несотвореного, єдиносущного з Отцем,
що через Нього все сталося. Він задля
нас, людей, і нашого ради спасення зійшов
із небес, і воплотився з Духа Святого і
Марії Діви, і стався чоловіком. І був
розп’ятий за нас за Понтія Пилата, і
страждав, і був похований. І воскрес у
третій день, згідно з Писанням. І вознісся
на небо, і сидить праворуч Отця. І вдруге
прийде зо славою судити живих і мертвих,
а Його царству не буде кінця. І в Духа
Святого, Господа, животворящого, що від
Отця [і Сина] ісходить, що з Отцем і Сином
рівнопоклоняємий і рівнославимий, що
говорив через пророків. В єдину, святу,
соборну й апостольську Церкву. Ісповідую
одне хрещення на відпущення гріхів.
Очікую воскресення мертвих: І життя
будучого віку. Амінь.
По закінченні
святого символу, ієрей знову його
запитує:
Чи з’єднався (або
з’єдналася) ти з
Христом?
Відповідь:
З’єднався (або
з’єдналася).
Ієрей запитує
вдруге:
Чи з’єднався (або
з’єдналася) ти з
Христом?
Відповідь:
З’єднався (або
з’єдналася).
Ієрей запитує
втретє:
Чи з’єднався (або
з’єдналася) ти з
Христом?
Відповідь:
З’єднався (або
з’єдналася).
Ієрей каже:
І поклонися Йому.
Охрещуваний
поклоняється, кажучи:
Поклоняюся Отцю, і Сину, і Святому Духові,
Тройці єдиносущній і нероздільній.
Ієрей мовить:
Благословен Бог, що хоче, щоб усі
люди спаслися і до пізнання істини
прийшли, нині і повсякчас, і на віки
віків. Амінь.
Тоді мовить оцю
молитву:
Господу помолімся.
Лик:
Господи, помилуй.
Ієрей:
Владико Господи Боже
наш, поклич раба Твого (або
рабу Твою), ім’ярек,
до святого Твого просвіщення і сподоби
його (або
її) цієї великої
благодати святого Твого хрещення; здійми
його (або
її) ветхість і обнови
його (або
її) на життя вічне;
сповни його (або
її) сили Святого Духа
Твого на з’єднання з Христом Твоїм, щоб
він не був (або
вона не була) більше
дитиною тіла, але дитиною Твого царства.
Виголос:
Благоволінням і благодаттю
єдинородного Сина Твого, що з Ним Ти
благословен єси, з пресвятим і благим
і животворящим Твоїм Духом, нині і
повсякчас, і на віки віків.
Лик:
Амінь.
Немає коментарів:
Дописати коментар