ЧИН
БЛАГОСЛОВЕННЯ
І ОСВЯЧЕННЯ ІКОН
І ОСВЯЧЕННЯ ІКОН
Ієрей, у єпитрахилі і
фелоні або тільки у єпитрахилі, кадить
хрестовидно образ, покладений на
тетраподі, і починає звичайно:
Благословен Бог наш завжди, нинi
i повсякчас, i на вiки вiкiв.
Лик:
Амiнь.
Ієрей:
Слава Тобi, Боже наш,
слава Тобi.
Лик:
Царю небесний,
утiшителю, Душе iстини, що всюди єси i все
наповняєш, скарбе дiбр i життя подателю,
прийди i вселися в нас, i очисти нас вiд
усякої скверни, i спаси, благий, душi
нашi.
Слава Отцю, i Сину, i Святому
Духовi, нинi i повсякчас, i на вiки вiкiв.
Амiнь.
Пресвята Тройце, помилуй нас;
Господи, очисти грiхи нашi; Владико,
прости беззаконня нашi; Святий, посiти
i зцiли немочi нашi, iмени Твого ради.
Господи, помилуй.
(3)
Слава: i нинi:
Отче наш, Ти, що єси на небесах,
нехай святиться iм’я Твоє, нехай прийде
царство Твоє, нехай буде воля Твоя, як
на небi, так i на землi. Хлiб наш насущний
дай нам днесь; i прости нам довги нашi,
як i ми прощаємо довжникам нашим; i не
введи нас у спокусу, але ізбав нас вiд
лукавого.
Ієрей:
Бо Твоє єсть царство,
i сила, i слава, Отця, i Сина, i Святого
Духа, нинi i повсякчас, i на вiки вiкiв.
Лик:
Амiнь.
Господи, помилуй.
(12)
Слава Отцю, i Сину, i Святому
Духовi, нинi i повсякчас, i на вiки вiкiв.
Амiнь.
Прийдiте, поклонiмся царевi, нашому
Богу.
Прийдiте, поклонiмся Христовi,
царевi, нашому Богу.
Прийдiте, поклонiмся i припадiм
до самого Господа Ісуса Христа, царя i
Бога нашого.
Після цього псалом
і молитви, подані далі для різних випадків
освячення ікон.
БЛАГОСЛОВЕННЯ І ОСВЯЧЕННЯ
ІКОНИ ПРЕСВЯТОЇ ТРОЙЦІ,
у тому числі в образі трьох ангелів, Зішестя
Святого Духа, Богоявлення або Преображення
ІКОНИ ПРЕСВЯТОЇ ТРОЙЦІ,
у тому числі в образі трьох ангелів, Зішестя
Святого Духа, Богоявлення або Преображення
Начало обичне, як подано
перед тим, потім
Псалом 66:
Боже, ущедри нас і благослови
нас, просвіти лице Твоє на нас і помилуй
нас. Щоб пізнали ми на землі путь Твою,
у всіх народах спасення Твоє. Нехай
ісповідують Тебе люди, Боже, нехай
ісповідують Тебе люди всі. Нехай
звеcелятьcя і зрадіють народи, бо ти
будеш cудити людей cправедливо і покажеш
народам дорогу на землі. Нехай ісповідують
Тебе люди, Боже, нехай ісповідують Тебе
люди всі. Земля дала плід cвій, благоcлови
наc, Боже. І нехай убоятьcя Його вcі кінці
землі.
Слава: i нинi:
Алилуя, алилуя, алилуя, слава
Тобі, Боже.
Диякон:
Господу помолімся.
Лик:
Господи, помилуй.
Ієрей читає цю
молитву:
Господи Боже, в Тройці Святій
славлений, Тебе розум не може збагнути
і слово не має сили висловити, Тебе ніхто
з людей ніколи не бачив, тільки ми так
віруємо, як Святе Письмо і богогласні
апостоли нас навчили і так ісповідуємо
Тебе, безначального Бога Отця, і
єдиносущного Твого Сина, і сопрестольного
і співсущного Твого Духа. І як Старе
Писання оповідає нам про Твоє явлення
преславному патріярхові Авраамові у
вигляді трьох ангелів, так у новій
благодаті явився Отець у голосі з неба,
Син плоттю у Йордані, а Дух Святий у
вигляді голуба. Далі ж Син, що плоттю
вознісся на небо і сидить праворуч Бога,
послав Духа Утішителя на апостолів у
вигляді огненних язиків. І на Таворі
Отець в голосі, Дух Святий у хмарі і Син
у пресвітлім сяйві показав Себе трьом
ученикам. Отож Тебе, Єдиного у славі
Бога, ми не устами тільки визнаємо, але
для повсякчасного уявлення і образ
пишемо, не щоб за божество вважати його,
але щоб, споглядаючи на нього тілесними
очима, мисленно зріти Тебе, Бога нашого,
і, шануючи образ, славити і величати
Тебе, Творця, Визволителя і Освятителя
нашого, та згадувати незчисленні Твої
добродійства, бо ж ушанування образа
переходить на первообраз.
Отож нині, поставивши перед Твоєю
благочесною величністю цю ікону, просимо,
молимо і ревно благаємо Тебе: глянь
милостиво на неї і зішли Твоє небесне
благословення і, поблагословивши, освяти
її в ім’я Твоє трисвятеє, щоб ті, хто
буде її благочестиво почитати і перед
нею Тобі смиренно поклонятися і з вірою
молитися, знайшли милосердя, одержали
благодать, звільнилися від усяких бід
і скорбот, мали прощення гріхів і
сподобилися небесного царства, благодаттю
і щедротами і чоловіколюбієм Тебе,
Єдиного у Тройці славленого Бога, Отця
і Сина і Святого Духа, що Йому слава нині
і повсякчас, і на віки віків.
Лик:
Амінь.
Ієрей:
Мир всім.
Лик:
І духові твоєму.
Диякон:
Голови ваші Господеві
приклоніть.
Лик:
Тобі, Господи.
Ієрей читає цю
молитву:
Господи Боже, що Тебе славлять
і Тобі поклоняються у Святій Тройці,
нині вислухай молитву нашу і пошли Твоє
божественне небесне благословення та
освяти образ цей окропленням цієї
свяченої води на славу Твою і на спасення
людей Твоїх.
Виголос:
Бо Ти єси освячення наше, і Тобі
славу возсилаємо, Отцю, і Сину, і Святому
Духові, нині і повсякчас, і на віки віків.
Лик:
Амінь.
Ієрей, покадивши,
кропить свяченою водою образ, виголошуючи:
Освячується образ цей благодаттю
Пресвятого Духа, окропленням цієї
свяченої води, в ім’я Отця, і Сина, і
Святого Духа. Амінь.
Співці співають
подану далі стихиру, якщо це образ
Пресвятої Тройці. Коли на образі зображено
празник Богоявлення, Преображення чи
Зіслання Святого Духа, то співають
тропар і кондак зображеного празника.
Стихира, глас 8:
Прийдіте, люди, триіпостасному
Божеству поклонімся, Синові в Отці зі
Святим Духом, бо Отець безлітньо родив
Сина, співвічного і співпрестольного,
і Дух Святий був в Отці, що прославляється
з Сином, єдина сила, єдине єство, єдине
Божество. Йому поклоняючися, всі говоримо:
Святий Боже, що все вчинив через Сина,
за співдіянням Святого Духа, святий
кріпкий, через якого ми Отця пізнали і
Дух Святий прийшов на світ, святий
безсмертний, утішальний Душе, що ісходиш
від Отця і в Сині пробуваєш, Тройце
свята, слава Тобі.
І далі відпуст
празника, що йому образ присвячений.
Немає коментарів:
Дописати коментар