четвер, 29 листопада 2012 р.

СКОРОЧЕНИЙ ЧИН СВЯТОГО ЄЛЕОПОМАЗАННЯ НАД НАД ХВОРИМ, ЩО ПЕРЕБУВАЄ У ВАЖКІЙ НЕДУЗІ


СКОРОЧЕНИЙ ЧИН СВЯТОГО ЄЛЕОПОМАЗАННЯ НАД НАД ХВОРИМ, ЩО ПЕРЕБУВАЄ У ВАЖКІЙ НЕДУЗІ
Парох, отримавши звістку про чиюсь недугу, нехай візьме посудину з миром і, не зволікаючи, йде до хворого. Увійшовши до оселі, мовить:
Мир домові цьому.
Відповідь: І тим, що живуть у ньому.
Поставивши посудину на столі, одягає єпитрахиль та фелон, дає хворому цілувати чесний хрест і одразу окроплює хрестовидно освяченою водою оселю і всіх людей, що в ній, проказуючи оці стихи:
Окропи мене іссопом, і очищуся, обмий мене, і стану біліший від снігу.
Помилуй мене, Боже, по великій милості Твоїй, і по множеству щедрот Твоїх очисти беззаконня моє.
Слава: І нині:
Окропи мене іссопом, і очищуся, обмий мене, і стану біліший від снігу.
Якщо хворий забажає висповідати гріхи свої, то нехай єрей прийме його сповідь і уділить розрішення. А також нехай богобоязливими та духовними словами потішить, і, якщо є досить часу, стисло розповість про дію і силу цього святого таїнства, і душу недужого потішить надією життя вічного.
Після цього творить початок звичайний:
Благословен Бог наш завжди, нині і повсякчас, і на віки віків.
Лик: Амінь.
Єрей: Слава Тобі, Боже наш, слава Тобі.
Лик: Царю небесний, утішителю, Душе істини, що всюди єси і все наповняєш, скарбе дібр і життя подателю, прийди і вселися в нас, і очисти нас від усякої скверни, і спаси, благий, душі наші.
Святий Боже, святий кріпкий, святий безсмертний, помилуй нас. (3)
Слава Отцю, і Сину, і Святому Духові, нині, і повсякчас, і на віки віків. Амінь.
Пресвята Тройце, помилуй нас; Господи, очисти гріхи наші; Владико, прости беззаконня наші; Святий, посіти і зціли немочі наші, імени Твого ради.
Господи, помилуй. (3)
Слава, і нині:
Отче наш, Ти, що єси на небесах, нехай святиться ім’я Твоє, нехай прийде царство Твоє, нехай буде воля Твоя, як на небі, так і на землі. Хліб наш насущний дай нам сьогодні; і прости нам провини наші, як і ми прощаємо винуватцям нашим; і не введи нас у спокусу, але ізбав нас від лукавого.
Єрей: Бо Твоє єсть царство, і сила, і слава, Отця, і Сина, і Святого Духа, нині і повсякчас, і на віки віків.
Лик: Амінь.
Господи, помилуй. (12)
Прийдіте, поклонімся цареві, нашому Богу.
Прийдіте, поклонімся Христові, цареві, нашому Богу.
Прийдіте, поклонімся і припадім до самого Господа Ісуса Христа, царя і Бога нашого.

Псалом 50
Помилуй мене, Боже, по великій милості Твоїй, і по множеству щедрот Твоїх очисти беззаконня моє. Найпаче обмий мене з беззаконня мого і від гріха мого очисти мене. Бо беззаконня моє я знаю і гріх мій є завжди передо мною. Проти Тебе єдиного я згрішив і перед Тобою зло вчинив, то і правий Ти в словах твоїх і переможеш, коли будеш судити. Це бо в беззаконнях я зачатий і в гріхах родила мене мати моя. Це бо істину полюбив єси, невідоме й таємне мудрости своєї явив Ти мені. Окропи мене іссопом, і очищуся, обмий мене, і стану біліший від снігу. Дай мені почути радість і веселість, зрадіють кості сокрушені. Відверни лице Твоє від гріхів моїх і всі беззаконня мої очисти. Серце чисте утвори в мені, Боже, і духа правого обнови в нутрі моєму. Не відкинь мене від лиця Твого і Духа Твого Святого не відійми від мене. Верни мені радість спасення Твого і духом владичним утверди мене. Вкажу беззаконним дороги Твої, і нечестиві до Тебе навернуться.
Ізбав мене від вини крови, Боже, Боже спасення мого, і язик мій радісно прославить справедливість Твою. Господи, губи мої відкрий, і уста мої сповістять хвалу Твою. Бо, якби Ти жертви захотів, дав би я, та всепалення не миле Тобі. Жертва Богові – дух сокрушений, серцем сокрушеним і смиренним Бог не погордить. Ущаслив, Господи, благоволінням Твоїм Сіон і нехай здвигнуться стіни єрусалимські. Тоді уподобаєш собі жертву правди, приношення і всепалення, тоді положать на вівтар твій тельців.

Далі слідують ці тропарі:
(г. 4) Помазанням оцим єлею Твого і святим торканням священиків Твоїх, Чоловіколюбче, раба Твого освяти з висоти і від недуги звільни, від скверни гріховної очисти і хвороби тілесні віджени, печалі вгамуй та від усякої скверни і струпів ізціли як щедрий і милосердний.
Слава:
Милостивим оком споглянь на молитву мою, бо прийшов я до храму цього, щоб помазати святим Твоїм єлеєм хворого раба Твого.
І нині:
Споглянь, неосяжний, з неба як милосердний і знаменуй правицею Твоєю чуття хворого раба Твого єлеєм божественним, прости гріхи його і даруй зцілення душі і тілу, щоб любов’ю славив Тебе.

Єрей: Будьмо уважні. Мир всім. Премудрість. Будьмо уважні.

Прокімен, глас 1
Будь, Господи, милість Твоя на нас, бо уповали ми на Тебе.
Стих: Радуйтеся, праведні, у Господі, правим належить похвала.

Соборного послання Якового читання.
Єрей: Будьмо уважні.
Апостол зач. 57 (5, 10-16).
Браття, прийміть за взір злостраждання і довготерпіння пророків, що говорили іменем Господнім. Ось блаженними величаємо терплячих. Про страждання Йова ви чули і кончину Господню ви бачили, бо Господь милостивий і щедрий. А перш за все, браття мої, не кляніться ні небом, ні землею, ні іншою якою клятвою. Нехай вам буде: так — так, ні — ні, щоб не попали в лицемірство. Злостраждає хто у вас, нехай молитву діє, радісно кому на душі, нехай співає. Як хто нездужає, нехай прикличе пресвітерів церковних і нехай молитву діють над ним, помазавши його єлеєм в ім’я Господнє. І молитва віри спасе недужого, воздвигне його Господь. І якщо гріхи він вчинив, відпустяться йому. Визнавайте, отже, один одному прогрішення ваші, і моліться один за одного, щоб видужали, бо багато може співдіюча молитва праведного.

Алилуя, глас 8
Стих: Про милість і суд співатиму Тобі, Господи (Пс. 100).

Євангеліє від Марка, зач. 23 (6, 7 – 13)
В той час покликав Ісус дванадцятьох і заходився їх посилати по двох, даючи їм владу над нечистими духами. І наказав їм, щоб нічого не брали на дорогу, крім палиці самої, – ні хліба, ні торбини, ані грошей у гаманець; щоб обувались у сандалі й не вдягались у дві одежі. І говорив їм: «До якого б дому ви тільки зайшли, там перебувайте, аж поки не вийдете звідти. А коли в якомусь місці вас не приймуть і не слухатимуть вас, то, виходивши звідтіль, обтрусіть порох із ваших підошов – на свідоцтво їм». Вони, вийшовши, проповідували покаяння, і виганяли численних бісів, а й намащували олією чимало хворих та оздоровлювали.

Лик: Слава Тобі, Боже наш, слава Тобі

Єрей: Господу помолімся.
Лик: Господи, помилуй.
Молитва:
Єрей: Господи, Ти милістю і щедротами Твоїми зціляєш рани душ і тілес наших; сам, Владико, освяти єлей цей, щоб він був для тих, кого помазують ним, на зцілення і на припинення усякого страждання, скверни плоті і духа, і всякого зла, щоб і в цьому прославилося Твоє пресвяте ім’я, Отця, і Сина, і Святого Духа, нині і повсякчас, і на віки віків.
Лик: Амінь.
По молитві єрей бере помазок і, вмочивши його (або палець) у святий єлей, помазує недужого хрестовидно на чолі, на ніздрях, на щоках, на устах, на грудях, на руках з обох боків (або на очах, на вухах, на ніздрях, на устах, на грудях, на руках і на ногах), мовлячи оцю молитву:
Отче святий, лікарю душ і тілес, Ти послав єдинородного Твого Сина, Господа нашого Ісуса Христа, що зціляє всяку недугу і рятує від смерти, — зціли помазанням цим раба Твого ім’ярек, від тілесної і душевної немочі, якою він одержимий, і оживи його благодаттю Христа Твого, молитвами пресвятої Владичиці нашої Богородиці і приснодіви Марії, і всіх святих Твоїх.
Бо Ти єси джерело уздоровлень, Боже наш, і Тобі славу возсилаємо, з єдинородним Твоїм Сином і єдиносущним Твоїм Духом, нині і повсякчас, і на віки віків. Амінь.

Закінчивши помазання з молитвою і накривши голову, а також обтерши помазані частини тіла серветкою чи м’якушкою хліба, єрей обтирає теж і свої пальці, омиває водою й обтирає рушником.
Далі слідує:
Святий Боже, святий кріпкий, святий безсмертний, помилуй нас. (3)
Слава Отцю, і Сину, і Святому Духові, нинi i повсякчас, і на віки віків. Амінь.
Пресвята Тройце, помилуй нас; Господи, очисти гріхи наші; Владико, прости беззаконня наші; Святий, посіти і зціли немочі наші, імени Твого ради.
Господи, помилуй. (3)
Слава: І нині:
Отче наш, Ти, що єси на небесах, нехай святиться ім’я Твоє, нехай прийде царство Твоє, нехай буде воля Твоя, як на небі, так і на землі. Хліб наш насущний дай нам сьогодні; і прости нам провини наші, як і ми прощаємо винуватцям нашим; і не введи нас у спокусу, але ізбав нас від лукавого.
Єрей: Бо Твоє єсть царство, і сила, і слава, Отця, і Сина, і Святого Духа, нині і повсякчас, і на віки віків.
І оці тропарі:
Тропар, глас 6: Помилуй нас, Господи, помилуй нас, бо, ніякого одвіту не знаючи, оцю Тобі молитву як Владиці ми, грішні, приносимо: Помилуй нас.
Слава: Кондак, глас 6: Господи, помилуй нас, бо на Тебе ми уповали. Не прогнівайся дуже на нас, ні не пом’яни беззаконь наших, але зглянься й нині як милосердний і ізбав нас від ворогів наших, бо Ти єси Бог наш, а ми – люди твої, всі – діла рук твоїх, і ім’я Твоє призиваємо.
І нині: Богородичний, глас 6: Велике множество провин моїх, Богородице: до тебе прибігаю, Чистая, спасення благаючи. Зглянься на немічну душу мою і моли Сина твого й Бога нашого, щоб відпустив мені злі вчинки мої, єдина благословенная.
По цьому єктенія:
Помилуй нас, Боже, по великій милості Твоїй, молимось Тобі, вислухай і помилуй.
Лик: Господи, помилуй. (3)
Ще молимось про милість, життя, мир, здоров’я, спасення, посіщення і відпущення гріхів раба Божого ім’ярек, промовмо всі.
Лик: Господи, помилуй. (3)
Щоб Господь Бог наш послав йому благодать ізбавлення і звільнення від недуги, і щоб воздвигнув його з постелі болізни, промовмо всі: Господи, вислухай і помилуй.
Лик: Господи, помилуй. (3)
Єрей виголошує:
Бо милостивий і чоловіколюбець Бог єси, і Тобі славу возсилаємо, Отцю, і Сину, і Святому Духові, нині і повсякчас, і на віки віків.
Єрей виголошує:
Слава Тобі, Христе Боже, уповання наше, слава Тобі.
Лик: Слава Отцю, i Сину, i Святому Духовi, нинi i повсякчас, i на вiки вiкiв. Амiнь. Господи, помилуй. (3) Благослови.
І відпуст:
Христос, істинний Бог наш, що зцілює всяку недугу і благодаттю своєю людські гріхи прощає, молитвами пречистої своєї Матері і всіх святих, помилує і спасе нас як благий і чоловіколюбець.
Лик: Амінь.
Якщо хворий вже перебуває при смерті і нема достатньо часу, щоб звершити всі приписані обряди, тоді єрей їх пропускає, а проказує лише молитву на освячення єлею: Господи, Ти милістю і щедротами... і помазує хворого, мовлячи молитву: Отче святий, лікарю душ і тілес, а при потребі одразу: Отче святий ... зціли помазанням цим раба Твого...
Перед відпустом святого єлеопомазання єрей мовить:
Господу помолімся.
Лик: Господи, помилуй.

Владико, Господи Боже наш всемогутній, що бажаєш, щоб усі люди спаслися та до пізнання істини прийшли, не хочеш смерти грішника, але щоб навернувся і жив, молимося до Тебе і прикликаємо Тебе: душу раба Твого (або раби Твоєї) ім’ярек розріши від усякого полону, звільни від усякої скверни. Бо Ти розрішаєш зв’язаних і виправляєш сокрушених, надіє безнадійних. Тож, повели, Владико, розрішити в мирі душу раба Твого й упокоїти у вічних оселях Твоїх зі всіма святими Твоїми, заради єдинородного Сина Твого, з яким благословен єси, зі всесвятим, благим і животворящим Твоїм Духом, нині і повсякчас, і на віки віків. Амінь.
Також: Слава Тобі, Христе Боже, уповання наше, слава Тобі і відпуст єлеопомазання.

Немає коментарів:

Дописати коментар