середу, 28 листопада 2012 р.

ЧИН МАЛОГО ОСВЯЧЕННЯ ВОДИ


ЧИН МАЛОГО ОСВЯЧЕННЯ ВОДИ
Ставлять стіл посередині церкви на звичайному місці, накритий покривалом, і воду в посудині. Ієрей одягає єпитрахиль і фелон, у руці в нього — чесний хрест із васильками. Попереду іде диякон з кадильницею і два свіченосці із свічками. Прийшовши перед стіл, ієрей кладе на ньому хрест, узявши кадильницю, кадить воду хрестовидно і починає:
Благословен Бог наш завжди, нинi i повсякчас, i на вiки вiкiв.
Лик: Амiнь.
Ієрей: Слава Тобi, Боже наш, слава Тобi.
Царю небесний, утiшителю, Душе iстини, що всюди єси i все наповняєш, скарбе дiбр i життя подателю, прийди i вселися в нас, i очисти нас вiд усякої скверни, i спаси, благий, душi нашi.
Лик: Святий Боже, святий крiпкий, святий безсмертний, помилуй нас. (3)
Слава Отцю, i Сину, i Святому Духовi, нинi i повсякчас, i на вiки вiкiв. Амiнь.
Пресвята Тройце, помилуй нас; Господи, очисти грiхи нашi; Владико, прости беззаконня нашi; Святий, посiти i зцiли немочi нашi, iмени Твого ради.
Господи, помилуй. (3)
Слава: i нинi:
Отче наш, Ти, що єси на небесах, нехай святиться iм’я Твоє, нехай прийде царство Твоє, нехай буде воля Твоя, як на небi, так i на землi. Хлiб наш насущний дай нам днесь; i прости нам довги нашi, як i ми прощаємо довжникам нашим; i не введи нас у спокусу, але iзбав нас вiд лукавого.
Ієрей: Бо Твоє єсть царство, i сила, i слава, Отця, i Сина, i Святого Духа, нинi i повсякчас, i на вiки вiкiв.
Лик: Амiнь.
Господи, помилуй. (12)
Прийдiте, поклонiмся царевi, нашому Богу.
Прийдiте, поклонiмся Христовi, царевi, нашому Богу.
Прийдiте, поклонiмся i припадiм до самого Господа Ісуса Христа, царя i Бога нашого.
Псалом 142:
Господи, почуй молитву мою, вислухай моління моє в істині Твоїй, почуй мене в правді Твоїй. І не ввійди в суд з рабом Твоїм, бо не оправдається перед Тобою ніякий живий. Бо переслідує ворог душу мою, життя моє аж до землі смирив; посадив Ти мене в темряві, як померлих віку. І нидіє в мені дух мій, і стривожилося в мені серце моє. Пом’янув я дні давні і повчився з усіх діл Твоїх, на творах рук Твоїх я навчався. Підніс я до Тебе руки мої, душа моя, як земля безводна, до Тебе. Скоро почуй мене, Господи, дух мій іщезає. Не відверни лиця Твого від мене, бо уподібнюся тим, що сходять до гробу. Дай мені вранці почути милість Твою, бо я на Тебе уповав; вкажи мені, Господи, путь, що по ній піду, бо до Тебе возніс я душу мою. Визволь мене від ворогів моїх, Господи, до Тебе я прибігаю. Навчи мене творити волю Твою, бо Ти є Бог мій. Дух Твій благий спрямує мене на землю праву. Ради імени Твого, Господи, живи мене, правдою Твоєю виведи з печалі душу мою. І милістю Твоєю знищ моїх ворогів, і вигуби всіх напасників душі моєї, бо я раб Твій.
Опісля, на глас 4:
Бог Господь і явився нам, благословен, хто йде в ім’я Господнє.
Стих: Сповідуйтеся Господеві, бо Він благ, бо повік милість Його.
Стих: Обійшовши, обступили мене, і іменем Господнім протистояв я їм.
Стих: Не умру, а живий буду, і повім діла Господні.
Стих: Камінь, який знехтували будівничі, цей став головою угла; від Господа він стався і є дивний в очах наших.
І наступні тропарі, глас 4:
До Богородиці з запалом нині прибіжім, грішні і смиренні, і припадім у покаянні, взиваючи з глибини душевної: Владичице, поможи, змилосердившись над нами, поспішися, бо погибаємо від множества гріхів, не заверни рабів твоїх з нічим, бо в тобі єдину заступницю маємо. (2)
Слава, і нині:
Не замовкнемо ніколи, Богородице, про силу твою говорити ми, недостойні, бо коли б ти не предстояла, благаючи, хто б нас вирятував від стількох бід, і хто ж би охоронив нас донині вільними? Не відступимо від тебе, Владичице, бо твоїх рабів спасаєш завжди від усякої біди, єдина благословенная.
Опісля Псалом 50:
Помилуй мене, Боже, по великій милості Твоїй, і по множеству щедрот Твоїх очисти беззаконня моє. Найпаче обмий мене з беззаконня мого і від гріха мого очисти мене. Бо беззаконня моє я знаю і гріх мій є завжди передо мною. Проти Тебе єдиного я згрішив і перед Тобою зло вчинив, то й правий Ти в словах Твоїх і переможеш, коли будеш судити. Це бо в беззаконнях я зачатий, і в гріхах родила мене мати моя. Це бо істину полюбив єси, невідоме й таємне мудрости своєї явив Ти мені. Окропи мене іссопом, і очищуся, обмий мене, і стану біліший від снігу. Дай мені почути радість і веселість, зрадіють кості сокрушені. Відверни лице Твоє від гріхів моїх, і всі беззаконня мої очисти. Серце чисте утвори в мені, Боже, і духа правого обнови в нутрі моєму. Не відкинь мене від лиця Твого і Духа Твого Святого не відійми від мене. Верни мені радість спасення Твого і духом владичним утверди мене. Вкажу беззаконним дороги Твої, і нечестиві до Тебе навернуться. Ізбав мене від вини крови, Боже, Боже спасення мого, і язик мій радісно прославить справедливість Твою. Господи, губи мої відкрий, і уста мої сповістять хвалу Твою. Бо якби Ти жертви захотів, дав би я, та всепалення не миле Тобі. Жертва Богові — дух сокрушений, серцем сокрушеним і смиренним Бог не погордить. Ущаслив, Господи, благоволінням Твоїм Сіон, і нехай здвигнуться стіни єрусалимські. Тоді уподобаєш собі жертву правди, приношення і всепалення, тоді положать на вівтар Твій тельців.
Тоді співаємо оці тропарі, глас 6, по азбуці:
Ірмос: Ти, що від ангела «радуйся» прийняла, і породила Створителя твого, Діво, спасай тих, що тебе величають.
Приспів: Пресвятая Богородице, спаси нас.
Перший тропар проказується двічі:
A Оспівуємо Сина твого, Богородице, і взиваємо: Пречистая Владичице, від усякої біди ізбав рабів твоїх.
B Царям, пророкам і апостолам, і мученикам ти єси похвала і заступниця світові, всенепорочная.
G Всякий народ православних вихваляє, і величає, і славить пречисте різдво твоє, Маріє богоневісная.
D Дай, Христе мій, і мені, недостойному, відпущення гріхів, молюся, молитвами тієї, що Тебе породила, як милосердний.
E На тебе моє уповання поклав я, Богородице: спаси мене молитвами твоїми і даруй мені прогрішень відпущення.
Z Оживи мене ти, що породила Життєдавця і Спаса, спаси мене молитвами твоїми і даруй мені прогрішень відпущення.
H Ти, що Створителя всіх в утробі твоїй зачала, Діво всенепорочна, молитвами твоїми спаси душі наші.
Q Богородице, що породила словом більше слова Слово, Всепітая, Його моли, щоб спас душі наші.
I Милостивим для мене, що нагрішив більш за всяку людину, вчини суддю і Сина твого, молитвами твоїми, Владичице.
K Як і повинні, кличемо до тебе: радуйся, Богородице, чистая приснодіво, і молимось: молитвами твоїми спастися нам.
L Вирятуй мене від вогню вічного і мук, належних мені, Богородителько, щоб я величав тебе.
M Не погорди молінням рабів твоїх, молимося, Владичице всепітая, щоб вирятуватися від усяких негод.
N Від недуг і всяких болістей і бід визволи нас, що до святого твого покрову прибігаємо.
X Дивне чудо, що в тобі є, Богородителько, бо ради нас і для нас народився від тебе Творець усього і Бог наш.
O Храм твій, Богородице, виявився лікуванням недуг безкорисним і потіхою душ пригнічених.
P Пресвята Богородице, що породила Спаса, від бід і всякої іншої нужди спаси рабів твоїх.
R Вирятуй від усякої загрози, що находить на рабів твоїх, пресвята Владичице, і від усякої пакости душевної і тілесної.
S Спаси всіх молитвами твоїми, Діво Богородице, що до тебе прибігають, і ізбав від усякої нужди і скорби.
T Хто прибігає до храму твого, Богородице, і не отримує скоро зцілення душевного, разом і тілесного, пречистая?
J Щедрий, Тебе благають усі святі і вишні чини: очисти й мене ради тієї, що Тебе породила.
F Пощади, Спасе, душі померлих братів наших, у надії на життя, і ослаби і прости їм прогрішення.
C Радуйся, Діво, світу очищення, радуйся, ручко і світильнику всезолотий божественної манни і світла, богоневісто.
Слава:
Y Оспівуємо Тебе, Бога єдиного в Тройці, викликуючи глас трисвятий, і молимось, щоб отримати спасення.
І нині:
W О Діво, що породила Спаса, і Владику світу, і Господа, Його моли, щоб спас душі наші.
Інші тропарі, глас 6:
Радуйся, горо, радуйся, купино, радуйся, врата, радуйся, ліствице, радуйся, божественна трапезо, радуйся, помоче всім, Владичице.
Приспів: Пресвятая Богородице, спаси нас.
Молитвами пречистої Твоєї Матері, Милостивий, і всіх святих Твоїх, даруй милості Твої людям Твоїм.
Приспів: Святі архангели і ангели, моліть Бога за нас.
Молитвами славних архангелів, і ангелів, і вишніх чинів, Спасе, рабів Твоїх добре збережи.
Приспів: Святий славний і всехвальний пророче Йоане, Предтечо Господній, моли Бога за нас.
Молитвами чесного і славного Хрестителя Твого, пророка, предтечі, Христе Спасе мій, рабів Твоїх збережи.
Приспів: Святі славні апостоли і мученики, моліть Бога за нас.
Молитвами славних апостолів і мучеників і всіх святих Твоїх, Твої милості людям Твоїм даруй.
Приспів: Святі славні безсрібники, моліть Бога за нас.
Молитвами славних безсрібників, Богородице, рабів твоїх збережи як заступниця світу і твердиня.
Слава:
Отця і Сина славословимо, і Духа Святого, промовляючи: Тройце свята, спаси душі наші.
І нині:
Несказанно в останні часи зачала і породила Творця твого, Діво, — спасай тих, що тебе величають.
Також:
Милосердя двері відкрий нам, благословенна Богородице, щоб, надіючися на тебе, ми не погибнули, але щоб ізбавились тобою від бід: Ти бо єси спасення роду християнського.
Тоді диякон:
Господу помолімся.
Лик: Господи, помилуй.
Ієрей:
Бо Ти святий єси, Боже наш, і Тобі славу возсилаємо, Отцю, і Сину, і Святому Духові, нині і повсякчас, і на віки віків.
Лик: Амінь.
Опісля наступні тропарі, глас 6:
Нині настав час, що всіх освячує, і жде нас праведний суддя, але навернися, душе, до покаяння, як блудниця, з сльозами взиваючи: Господи, помилуй мене.
Ти водами зросив, Христе, джерело зцілень, днесь у всечесному храмі Діви, окропленням Твого благословення, і відганяєш недуги немічним, лікарю душ і тілес наших.
Дівою породила єси, не знавши мужа, і Дівою пробула єси, Мати безневісна, Богородице Маріє, Христа Бога нашого моли, щоб спастися нам.
Пресвята Богородице Діво, рук наших діла направ і прощення прогрішень наших випроси, коли співаємо ангельську пісню:
Святий Боже, святий кріпкий, святий безсмертний, помилуй нас. (3)
По Трисвятім диякон говорить:
Будьмо уважні.
Ієрей: Мир усім.
Диякон: Премудрість, будьмо уважні.
Читець читає прокімен, глас 3:
Господь — просвіщення моє і спаситель мій, кого убоюся (Пс. 26).
Стих: Господь — захисник життя мого, кого устрашуся.
Апостол до євреїв, зач. 306:
Браття, той, хто освячує, і ті, що освячуються, всі від одного. З тієї причини не стидається їх називати братією, кажучи: Я звіщу ім’я твоє братії моїй, посеред церкви оспівуватиму тебе. І знову: Я буду надіятися на Нього. І ще: Ось я і діти, що їх дав мені Бог. А тому, що діти стали учасниками тіла і крови, то й він подібно став учасником їх, щоб смертю знищити того, хто мав владу смерти, тобто диявола, і визволити тих, що задля смерти усе життя підкорені були рабству. Бо не від ангелів коли-небудь приймає, але з насіння Авраамового приймає. Тому-то мусив Він у всьому уподобитися братії, щоб бути милостивим і вірним первосвящеником у всьому щодо Бога, щоб очистити гріхи людські. Бо в тому, в чому сам пострадав, бувши спокушеним, може і спокушуваним помогти.
Ієрей: Мир тобі.
Алилуя, глас 6
Стих 1: Серце моє сказало добре слово (Пс. 44, 1).
Стих 2: Глаголю діла мої цареві.
Євангеліє від Йоана, зач. 14:
У той час вийшов Ісус у Єрусалим. А є в Єрусалимі овеча купіль, що зветься по-єврейськи Ветезда, яка має п’ять притворів. В них лежало дуже багато недужих: сліпих, кривих, сухих, що очікували порушення води. Бо ангел Господній сходив що якийсь час у купіль і порушував воду. І хто перше влазив після скаламучення води, той ставав здоровий, якою б він недугою не був одержимий.
Тоді диякон виголошує єктенію:
В мирі Господу помолімся.
Лик: Господи, помилуй.
За мир з висот і спасення душ наших Господу помолімся.
Лик: Господи, помилуй.
За мир всього світу, добрий стан святих Божих церков і з’єднання всіх Господу помолімся.
Лик: Господи, помилуй.
За святий храм цей і тих, що з вірою, благоговінням і страхом Божим входять до нього, Господу помолімся.
Лик: Господи, помилуй.
За святішого вселенського Архиєрея ім’ярек, Папу Римського, і за блаженнішого Патріярха нашого ім’ярек, і за преосвященнішого Митрополита нашого Кир ім’ярек, преосвященнішого Архиєпископа нашого Кир ім’ярек (або боголюбивого Єпископа нашого Кир ім’ярек), чесне пресвітерство, у Христі дияконство, за ввесь причет і людей Господу помолімся.
Лик: Господи, помилуй.
За Богом бережений народ наш, за правління і все воїнство Господу помолімся.
Лик: Господи, помилуй.
За город цей (або За село це, або За святу обитель цю), і за всякий город, країну і за тих, що вірою живуть у них, Господу помолімся.
Лик: Господи, помилуй.
За добре поліття, за врожай плодів земних і часи мирні Господу помолімся.
Лик: Господи, помилуй.
За плаваючих, подорожуючих, недужих, страждаючих, полонених і за спасення їх Господу помолімся.
Лик: Господи, помилуй.
Щоб освятилися води ці силою, діянням і зшестям Святого Духа, Господу помолімся.
Лик: Господи, помилуй.
Щоб на води ці сходило очищальне діяння пресущної Тройці, Господу помолімся.
Лик: Господи, помилуй.
Щоб вода ця була цілющою для душ і тілес, і щоб вона відганяла всякі супротивні сили, Господу помолімся.
Лик: Господи, помилуй.
Щоб Господь Бог послав благословення Йорданове і освятив води ці, Господу помолімся.
Лик: Господи, помилуй.
За всіх, що потребують від Бога помочі і заступництва, Господу помолімся.
Лик: Господи, помилуй.
Щоб нам просвітитися просвіщенням розуму єдиносущною Тройцею, Господу помолімся.
Лик: Господи, помилуй.
Щоб Господь Бог показав нас синами і наслідниками царства свого причастям води цієї і окропленням, Господу помолімся.
Лик: Господи, помилуй.
Щоб ізбавитися нам від усякої скорби, гніву і нужди, Господу помолімся.
Лик: Господи, помилуй.
Заступи, спаси, помилуй і охорони нас, Боже, Твоєю благодаттю.
Лик: Господи, помилуй.
Пресвяту, пречисту, преблагословенну, славну Владичицю нашу Богородицю і приснодіву Марію, з усіма святими пом’янувши, самі себе, і один одного, і все життя наше Христу Богові віддаймо.
Лик: Тобі, Господи.
Ієрей виголошує:
Бо Тобі належить усяка слава, честь і поклонення, Отцю, і Сину, і Святому Духові, нині і повсякчас, і на віки віків.
Лик: Амінь.
Диякон: Господу помолімся.
Лик: Господи, помилуй.
Тоді ієрей проказує оцю молитву:
Господи Боже наш, великий у раді і дивний у ділах, Творче всієї тварі, Ти хорониш завіт Твій і милість Твою до тих, що Тебе люблять і зберігають повеління Твої. Ти приймаєш благальні сльози усіх, що в нужді, бо ради цього прийшов Ти у виді раба, не лякаючи нас привидами, але подаючи справжнє здоров’я тілу, і кажучи: ось здоровий став ти, більше не гріши. Але Ти грязивом очі здоровими вчинив єси, звелівши вмитися, і словом Твоїм учинив Ти, щоб світло вселилося. Ти втихомирюєш хвилі супротивних страстей і висушуєш солоне море цього життя, і важкі хвилі сластолюбства вгамовуєш. Ти, чоловіколюбче Царю, що дав нам зодягнутися в сніжносвітлу одежу, від води і Духа.

Ієрей, де є звичай, знаменує воду тричі, занурюючи пальці у воді, і говорить:
І нині зішли благодать пресвятого, животворящого, всеосвячуючого Твого Духа, і освяти воду оцю. (3)

І причастям води цієї та окропленням зішли нам Твоє благословення, що змиває скверну пристрастей. Отож, молимося, посіти, благий, нашу неміч і зціли наші недуги, і душевні і тілесні, милістю Твоєю; молитвами всепречистої, преблагословенної Владичиці нашої Богородиці і приснодіви Марії, силою чесного і животворящого Хреста, заступленням чесних небесних сил безплотних, чесного славного пророка, предтечі і Хрестителя Йоана, святих славних і всехвальних апостолів, преподобних і богоносних отців наших, во святих отців наших, великих ієрархів і вселенських учителів: Василія Великого, Григорія Богослова і Йоана Золотоустого, во святих отців наших Атанасія і Кирила, патріярхів Олександрійських, во святих отця нашого Спиридона, Тримитунтського чудотворця, во святих отця нашого Миколая архиєпископа, Мирлікійського чудотворця, во святих отців наших Кирила і Методія, учителів слов’янських, святого рівноапостольного великого князя Володимира, святого і славного великомученика Георгія Побідоносця, святого і славного великомученика Димитрія мироточця, святого священомученика Йосафата та інших святих і добропобідних мучеників, святих і праведних богоотців Йоакима і Анни, святих славних чудотворців і безсрібників Косми і Дам’яна, Кира і Йоана, Пантелеймона і Єрмолая, Сампсона і Диомида, Мокія і Аникити, Талелея і Трифона, і святого ім’ярек, якого пам’ять творимо, і всіх святих Твоїх.
Пом’яни, Господи, святішого вселенського Архиєрея ім’ярек, Папу Римського. І охорони, Господи, Богом бережений народ наш і правління наше, даруй їм душевне і тілесне здоров’я, і будь у всьому милостивий відданому Тобі цьому народові християнському. Пом’яни, Господи, всяке єпископство православне, що право правлять слово Твоєї істини, і ввесь священичий і монаший чин, і спасення їх. Пом’яни, Господи, тих, що ненавидять, і тих, що люблять нас, братів наших, що служать, тут присутніх і тих, що з оправданої причини відсутні, і тих, що заповідали нам, недостойним, молитися за них. Пом’яни, Господи, братів наших, у полоні і скорботах сущих, і помилуй їх по великій милості Твоїй, ізбавляючи від усякої нужди. Бо Ти єси джерело зцілень, Христе Боже наш, і Тобі славу возсилаємо, з безначальним Твоїм Отцем, і з пресвятим і благим і животворящим Твоїм Духом, нині і повсякчас, і на віки віків.
Лик: Амінь.
Ієрей: Мир усім.
Лик: І духові твоєму.
Диякон: Голови ваші Господеві приклоніть.
Лик: Тобі, Господи.
Ієрей мовить молитву тихо:
Приклони, Господи, вухо Твоє і вислухай нас, Ти, що в Йордані хреститися зволив і освятив води. І благослови всіх нас, що приклоненням своєї шиї знаменуємо образ раба. Сподоби нас сповнитися освячення Твого причащанням води цієї, і нехай буде вона нам, Господи, на здоров’я душі і тіла.
Виголос:
Бо Ти єси освячення наше, і Тобі славу, благодарення і поклонення возсилаємо, з безначальним Твоїм Отцем, і всесвятим і благим і животворящим Твоїм Духом, нині і повсякчас, і на віки віків.
Лик: Амінь.
Опісля ієрей, узявши чесний хрест, благословляє воду тричі хрестовидно, занурюючи його і підносячи прямо, і співає ось цей тропар, глас 1 (тричі):
Спаси, Господи, людей Твоїх і благослови насліддя Твоє, побіди благовірному народові на супротивників даруй і хрестом Твоїм охорони люд Твій.
А по цім співають оцей тропар, глас 2:
Твоїх дарів достойними нас вчини, Богородице Діво, не зважаючи на гріхи наші, і подай зцілення тим, що з вірою приймають благословення твоє, Пречиста.
Опісля ієрей цілує чесний хрест, так само і всі люди, і кропить усіх свяченою водою, вівтар і всю церкву. А люди співають тропар, глас 4:
Маючи джерело зцілень святі безсрібники, подаєте зцілення всім, що потребують, бо ви сподобилися великих дарувань від вічно текучого джерела Спаса нашого. Бо говорить Господь до вас як до одноревнителів апостольських: Оце дав я вам владу на духів нечистих, щоб проганяти їх і ізціляти всяку недугу і всяку неміч. Тому-то, добре в повеліннях Його поживши, даром прийняли і даром подаєте, зціляючи страсті душ і тілес наших.
Також:
Поглянь на моління рабів твоїх, Всенепорочна, успокоюючи люті напасті на нас, від усякої скорби нас звільняючи. Бо тебе єдину маємо за тривку і певну твердиню, і набули твоє заступництво, щоб ми не посоромилися, Владичице, тебе призиваючи. Поспішай на моління тих, що вірно тебе призивають: радуйся, Владичице, всіх помоче, радосте і покрове, і спасення душ наших.
Владичице, прийми молитви рабів твоїх, і ізбав нас від усякої нужди і печалі.
А по окропленні єктенія:
Помилуй нас, Боже, по великій милості Твоїй, молимось Тобі, вислухай і помилуй.
Лик: Господи, помилуй. (3)
Ще молимось, щоб охоронитися городові цьому (або селу цьому), і святому храмові цьому (якщо в обителі: святій обителі цій), і всякому городові і країні від голоду, загибелі, землетрусу, потопу, вогню, меча, нашестя чужинців та міжусобної війни, щоб милостивим і ласкавим був благий і чоловіколюбець Бог наш, і щоб відвернув Він усякий гнів, що йде на нас, і ізбавив нас від належного і праведного свого карання і помилував нас.
Лик: Господи, помилуй. (12)
Ієрей виголошує:
Вислухай нас, Боже, Спасителю наш, уповання всіх кінців землі і тих, що на морі далеко, і, милостивий, милостивим будь, Владико, до гріхів наших і помилуй нас. Бо Ти милостивий і чоловіколюбець Бог єси, і Тобі славу возсилаємо, Отцю, і Сину, і Святому Духові, нині і повсякчас, і на віки віків.
Лик: Амінь.
Ієрей: Мир усім.
Лик: І духові твоєму.
Диякон: Голови наші Господеві приклонім.
Лик: Тобі, Господи.
Ієрей голосно проказує оцю молитву:
Владико многомилостивий, Господи Ісусе Христе, Боже наш, молитвами всепречистої Владичиці нашої Богородиці і приснодіви Марії, силою чесного і животворящого Хреста, заступленням чесних небесних сил безплотних, чесного, славного Пророка, Предтечі і Хрестителя Йоана, святих славних і всехвальних апостолів, во святих отців наших і вселенських великих учителів і святителів, Василія Великого, Григорія Богослова і Йоана Золотоустого, во святих отця нашого Миколая архиєпископа, Мирлікійського чудотворця, святих рівноапостольних Кирила і Методія, учителів слов’янських, святого рівноапостольного великого князя Володимира, святого священномученика Йосафата, святих славних і добропобідних мучеників, преподобних і богоносних отців наших Антонія і Теодосія Печерських, та інших преподобних і богоносних отців наших, святих і праведних богоотців Йоакима і Анни, святого, ім’ярек, що його храм і якого є день, і всіх святих, благоприємною вчини молитву нашу, даруй нам відпущення прогрішень наших, покрий нас покровом крил Твоїх, віджени від нас усякого ворога і супротивника, умиротвори життя наше, Господи, помилуй нас і світ Твій, і спаси душі наші як благий і чоловіколюбець.
Лик: Амінь.
Ієрей: Слава Тобі, Христе Боже, уповання наше, слава Тобі.
Лик: Слава Отцю, i Сину, i Святому Духовi, нинi i повсякчас, i на вiки вiкiв. Амiнь.
Господи, помилуй (3). Благослови.
Ієрей: Христос, істинний Бог наш, молитвами пречистої своєї Матері, силою чесного і животворящого Хреста, святого ім’ярек, що його храм і якого є день, і всіх святих помилує і спасе нас як благий і чоловіколюбець.

Там, де чин освячення води здійснюють на утрені, співаємо ось так: По славослов’ї, і по Трисвятім, і по тропарі Спаси, Господи: співаємо тропарі: Ти, що від ангела «радуйся» прийняла, і все інше освячення води, як звичайно.
Якщо є день 1 серпня, по освяченні води і по тропарях: Маючи джерело зцілень: і Поглянь на моління: і Владичице, прийми: творимо поклонення чесному Хресту, як приписано.

Немає коментарів:

Дописати коментар