середу, 28 листопада 2012 р.

ЧИН БЛАГОСЛОВЕННЯ І ОСВЯЧЕННЯ ІКОН - Святих


ЧИН БЛАГОСЛОВЕННЯ
І ОСВЯЧЕННЯ ІКОН
Ієрей, у єпитрахилі і фелоні або тільки у єпитрахилі, кадить хрестовидно образ, покладений на тетраподі, і починає звичайно:
Благословен Бог наш завжди, нинi i повсякчас, i на вiки вiкiв.
Лик: Амiнь.
Ієрей: Слава Тобi, Боже наш, слава Тобi.
Лик: Царю небесний, утiшителю, Душе iстини, що всюди єси i все наповняєш, скарбе дiбр i життя подателю, прийди i вселися в нас, i очисти нас вiд усякої скверни, i спаси, благий, душi нашi.
Святий Боже, святий крiпкий, святий безсмертний, помилуй нас. (3)
Слава Отцю, i Сину, i Святому Духовi, нинi i повсякчас, i на вiки вiкiв. Амiнь.
Пресвята Тройце, помилуй нас; Господи, очисти грiхи нашi; Владико, прости беззаконня нашi; Святий, посiти i зцiли немочi нашi, iмени Твого ради.
Господи, помилуй. (3)
Слава: i нинi:
Отче наш, Ти, що єси на небесах, нехай святиться iм’я Твоє, нехай прийде царство Твоє, нехай буде воля Твоя, як на небi, так i на землi. Хлiб наш насущний дай нам днесь; i прости нам довги нашi, як i ми прощаємо довжникам нашим; i не введи нас у спокусу, але ізбав нас вiд лукавого.
Ієрей: Бо Твоє єсть царство, i сила, i слава, Отця, i Сина, i Святого Духа, нинi i повсякчас, i на вiки вiкiв.
Лик: Амiнь.
Господи, помилуй. (12)
Слава Отцю, i Сину, i Святому Духовi, нинi i повсякчас, i на вiки вiкiв. Амiнь.
Прийдiте, поклонiмся царевi, нашому Богу.
Прийдiте, поклонiмся Христовi, царевi, нашому Богу.
Прийдiте, поклонiмся i припадiм до самого Господа Ісуса Христа, царя i Бога нашого.

БЛАГОСЛОВЕННЯ ІКОНИ ОДНОГО
АБО КІЛЬКОХ СВЯТИХ
Начало обичне, як перед тим, с. 393.
По тому псалом 138:
Гоcподи, Ти випробував мене і пізнав мене. Ти пізнав, коли я cідаю і вcтаю, Ти здалека зрозумів думки мої. Cтежку мою й міcце відпочинку мого Ти доcлідив і вcі путі мої передбачив. Бо нема cлова неправдивого на язиці моєму; Ти, Гоcподи, пізнав уcе — оcтаннє та cтародавнє. Ти cотворив мене і положив на мені руку Твою. Дивне знання Твоє для мене, воно cтало тверде, не розумію його. Куди піду від духа Твого? І від лиця Твого куди я втечу? Коли зійду на небо, Ти там єcи, коли cпущуcя до аду, Ти там єcи. Коли візьму крила мої вранці і оcелюcя на краю моря, — навіть і там рука Твоя поведе мене і буде держати мене правиця Твоя. І cказав я: «Може, темрява cкриє мене?» Але й ніч — то cвітло в наcолоді моїй. Бо й темрява не cтане темнішою через Тебе, а ніч, як день, cтане яcною; яка темніcть її, таке і cвітло її. Бо Ти cотворив нутро моє, Гоcподи, прийняв мене від утроби матері моєї. Я буду проcлавляти Тебе, бо Ти вельми дивний єcи, дивні діла Твої, і душа моя добре відає це. Не захована перед Тобою кіcть моя, що Ти в таємниці cотворив її, і єcтво моє в глибинах землі. Ще недозрілого бачили мене очі Твої, і в книзі Твоїй запиcані будуть уcі. Щодня творитимутьcя вони, і ніхто з них незапиcаний не зоcтане. Вельми почеcні для мене cтали друзі Твої, Боже; вельми утвердилаcя влада їх. Полічу їх, і більш, ніж піcок, розмножатьcя. Я вcтав, і доcі ще перебуваю з Тобою. Коли б Ти, Боже, вигубив грішників! Мужі кровожерні, відcтупіте геть від мене. Бо cкажете в думках: «Даремне візьмуть вони міcта твої». Чи ж тих, що ненавидять Тебе, Гоcподи, не зненавидів я, і через ворогів Твоїх чи не змарнів я? Ненавиcтю повною я зненавидів їх, ворогами моїми cтали вони. Випробуй мене, Боже, і пізнай cерце моє; випробуй мене і пізнай путі мої. І подивись, чи є в мене путь беззаконня, і наведи мене на путь вічную.
Слава, і нині:
Алилуя, алилуя, алилуя, слава Тобі, Боже.
Диякон: Господу помолімся.
Лик: Господи, помилуй.
Ієрей читає цю молитву:
Господи Вседержителю, Боже Отців наших, що колись у Старому Завіті подобизну херувимів з дерева, золота і шиття в скинії свідоцтва учинити повелів, — також і нині образи і подобизни Твоїх святих угодників не відкидай, але приймай, щоб вірні раби Твої, які на них споглядають, прославили Тебе що прославив цих святих і поспішили наслідувати життя і діла їх, і цим сподобилися Твоєї благодати і царство успадкували.
Молимось Тобі: глянь нині на ікону цю, на честь і пам’ять святого Твого ім’ярек (або святих) зображену і написану, і небесним Твоїм благословенням благослови і освяти її, і всім, що її почитають і перед нею Тобі кланяються та моляться і святого ім’ярек як раба і друга Твого до молитви Тобі призиваючих, милостиво вислухай, щедро обдаруй їх, ізбавляючи їх від усякої душевної і тілесної болісти. Сподоби їх очікуваної Твоєї благодати і милосердя, молитвами святого Твого ім’ярек (або святих).
Бо Ти єси джерело освячення і благ податель, і Тобі славу возсилаємо, з єдинородним Твоїм Сином, і пресвятим і благим і животворящим Твоїм Духом, нині і повсякчас, і на віки віків.
Лик: Амінь.
Ієрей: Мир всім.
Лик: І духові твоєму.
Диякон: Голови ваші Господеві приклоніть.
Лик: Тобі, Господи.
Ієрей читає цю молитву:
Господи Боже наш, що сотворив чоловіка на свій образ і подобу, але через непослух він свою первісну природу зіпсув, Ти воплоченням Христа Твого, що вигляд раба прийняв і став у образі чоловіка, відновив первісне його достоїнство у Твоїх святих, що їх зображення ми благочестиво почитаємо, бо вони є Твій образ і подоба. Коли їх вшановуємо, тоді Тебе як первообразного вшановуємо і славимо. Через те молимо Тебе: зішли Твою благодать і окропленням цієї свяченої води благослови і освяти образ цей на славу Твою, у честь і пам’ять Твого святого ім’ярек (або святих) і всіх, що образ цей почитають і перед ним свої моління до Тебе віддають, благослови і благодать перед Тобою здобути милостиво сподоби.
Благодаттю і щедротами і чоловіколюбієм єдинородного Сина Твого, що з Ним благословен єси, з пресвятим, і благим, і животворящим Твоїм Духом, нині і повсякчас, і на віки віків.
Лик: Амінь.
Ієрей кропить свяченою водою ікону, мовлячи:
Освячується ікона ця благодаттю Пресвятого Духа, окропленням цієї свяченої води, в ім’я Отця, і Сина, і Святого Духа. Амінь.
І після того кадить ікону, а лик співає або читає тропар і кондак святому, що його ікона. Ієрей цілує ікону і творить звичайний відпуст, згадуючи святого, що його ікона.

Немає коментарів:

Дописати коментар