середу, 28 листопада 2012 р.

ЧИН ЗАГАЛЬНОГО МОЛЕБНЯ


ЧИН ЗАГАЛЬНОГО МОЛЕБНЯ
Ієрей: Благословен Бог наш завжди, нині і повсякчас, і на віки віків.
Лик: Амінь.
Царю небесний, утiшителю, Душе iстини, що всюди єси i все наповняєш, скарбе дiбр i життя подателю, прийди i вселися в нас, i очисти нас вiд усякої скверни, i спаси, благий, душi нашi.
Святий Боже, святий крiпкий, святий безсмертний, помилуй нас. (3)
Слава Отцю, i Сину, i Святому Духовi, нинi i повсякчас, i на вiки вiкiв. Амiнь.
Пресвята Тройце, помилуй нас; Господи, очисти грiхи нашi; Владико, прости беззаконня нашi; Святий, посiти i зцiли немочi нашi, iмени Твого ради.
Господи, помилуй. (3)
Слава: i нинi:
Отче наш, Ти, що єси на небесах, нехай святиться iм’я Твоє, нехай прийде царство Твоє, нехай буде воля Твоя, як на небi, так i на землi. Хлiб наш насущний дай нам днесь; i прости нам довги нашi, як i ми прощаємо довжникам нашим; i не введи нас у спокусу, але iзбав нас вiд лукавого.
Виголос:
Бо Твоє єсть царство, і сила, і слава, Отця, і Сина, і Святого Духа, нині і повсякчас, і на віки віків.
Лик: Амінь.
Господи, помилуй. (12)
Слава, і нині:
Прийдіте, поклонімся цареві, нашому Богу.
Прийдіте, поклонімся Христові, цареві, нашому Богу.
Прийдіте, поклонімся і припадім до самого Господа Ісуса Христа, царя і Бога нашого.
Псалом 142:
Господи, почуй молитву мою, вислухай моління моє в істині Твоїй, почуй мене в правді Твоїй. І не ввійди в суд з рабом Твоїм, бо не оправдається перед Тобою ніякий живий. Бо переслідує ворог душу мою, життя моє аж до землі смирив; посадив Ти мене в темряві, як померлих віку. І нидіє в мені дух мій, і стривожилося в мені серце моє. Пом’янув я дні давні і повчився з усіх діл Твоїх, на творах рук Твоїх я навчався. Підніс я до Тебе руки мої, душа моя, як земля безводна, до Тебе. Скоро почуй мене, Господи, мій дух іщезає. Не відверни лиця Твого від мене, бо уподібнюся тим, що сходять до гробу. Дай мені вранці почути милість Твою, бо я на Тебе уповав; вкажи мені, Господи, путь, що по ній піду, бо до Тебе возніс я душу мою. Визволь мене від ворогів моїх, Господи, до Тебе я прибігаю. Навчи мене творити волю Твою, бо Ти є Бог мій. Дух Твій благий спрямує мене на землю праву. Ради імени Твого, Господи, живи мене, правдою Твоєю виведи з печалі душу мою. І милістю Твоєю знищ ворогів моїх, і вигуби всіх напасників душі моєї, бо я раб Твій.
Слава, і нині: Алилуя. (3)
Бог Господь, і явився нам, благословен, хто йде в ім’я Господнє. На глас тропаря.
Стих 1: Сповідуйтеся Господеві, бо Він благ, бо повік милість Його.
Стих 2: Обійшовши, обступили мене, іменем Господнім протистояв я їм.
Стих 3: Не умру, а жити буду, і повім діла Господні.
Стих 4: Камінь, який знехтували будівничі, цей став головою вугла; від Господа стався він, і дивний є в очах наших.
Опісля тропар, кому відправляють молебень, двічі. Слава, і нині: та його богородичний.
Якщо молебень Богородиці, то цей тропар, глас 4:
До Богородиці з запалом нині прибіжім, грішні і смиренні, і припадім у покаянні, взиваючи з глибини душевної: Владичице, поможи, змилосердившись над нами, поспішися, бо загибаємо від множества гріхів, не заверни рабів твоїх з нічим, бо в тобі єдину заступницю маємо. (2)
Слава, і нині:
Не замовкнемо ніколи, Богородице, про силу твою говорити ми, недостойні, бо коли б ти не предстояла, благаючи, хто б нас вирятував від стількох бід? Хто ж би охоронив нас нині вільними? Не відступимо від тебе, Владичице: Твоїх бо рабів спасаєш завжди від усякої біди, єдина благословенна.
Якщо молебень Спасителеві, то цей тропар, глас 2:
Пречистому образові Твоєму поклоняємося, благий, просячи прощення прогрішень наших, Христе Боже, бо волею благоволив єси плоттю зійти на хрест, щоб ізбавити тих, що їх створив єси, від неволі ворожої. Тому благодарственно кличемо Тобі: Ти радістю сповнив усе, Спасе наш, прийшовши спасти світ:
Слава, і нині: Богородичний, глас той самий.
Милосердя єси джерело, милости сподоби нас, Богородице, зглянься на людей, що згрішили, яви, як завжди, силу твою, бо на тебе уповаючи, радуйся кличемо тобі, як колись Гавриїл, безплотних архистратиг.
Якщо молебень святителеві (Миколаєві), тропар цей, глас 4:
Правилом віри й образом лагідности, учителем повздержности явила тебе твоєму стаду всіх речей істина. Ради цього придбав ти смиренням високе, убогістю багате, отче священноначальнику (Миколаю), моли Христа Бога спастися душам нашим.
Слава, і нині: Богородичний, глас той самий:
Вихованій у храмі, у святая святих, і одягненій вірою і премудрістю, і безмірним дівством, архистратиг Гавриїл приніс із небес привітання оце: радуйся, радуйся, благословенна, радуйся, препрославлена, Господь з тобою.
Тропар за недужих, глас 4:
Скорий у заступництві, єдин єси, Христе, скоре з висоти покажи посіщення терплячим рабам Твоїм (або терплячому рабу Твоєму, або терплячій рабі Твоїй) і ізбав від недуг і гірких болістей, піднеси їх (або його, або її), щоб оспівували (або оспівував, або оспівувала) Тебе, безнастанно славлячи, молитвами Богородиці, єдиний чоловіколюбче.
Тропар на всяке прошення, глас 6:
Помилуй нас, Господи, помилуй нас, бо ніякого одвіту не знаючи, оцю Тобі молитву як Владиці ми, грішні, приносимо: помилуй нас.
Опісля Псалом 50:
Помилуй мене, Боже, по великій милості Твоїй, і по множеству щедрот Твоїх очисти беззаконня моє. Найпаче обмий мене з беззаконня мого і від гріха мого очисти мене. Бо беззаконня моє я знаю і гріх мій є завжди передо мною. Проти Тебе єдиного я згрішив і перед Тобою зло вчинив, то й правий Ти в словах Твоїх і переможеш, коли будеш судити. Це бо в беззаконнях я зачатий, і в гріхах родила мене мати моя. Це бо істину полюбив єси, невідоме й таємне мудрости своєї явив Ти мені. Окропи мене іссопом і очищуся, обмий мене і стану біліший від снігу. Дай мені почути радість і веселість, зрадіють кості сокрушені. Відверни лице Твоє від гріхів моїх і всі беззаконня мої очисти. Серце чисте утвори в мені, Боже, і духа правого обнови в нутрі моєму. Не відкинь мене від лиця Твого і Духа Твого Святого не відійми від мене. Верни мені радість спасення Твого і духом владичним утверди мене. Вкажу беззаконним дороги Твої, і нечестиві до Тебе навернуться. Ізбав мене від вини крови, Боже, Боже спасення мого, і язик мій радісно прославить справедливість Твою. Господи, губи мої відкрий, і уста мої сповістять хвалу Твою. Бо якби Ти жертви захотів, дав би я, та всепалення не миле Тобі. Жертва Богові — дух сокрушений, серцем сокрушеним і смиренним Бог не погордить. Ущаслив, Господи, благоволінням Твоїм Сіон і нехай здвигнуться стіни єрусалимські. Тоді уподобаєш собі жертву правди, приношення і всепалення, тоді положать на вівтар Твій тельців.
Після того канон, якого приспіви:
Пресвятая Богородице, спаси нас.
Або: Найсолодший Ісусе, спаси нас.
Або: Святителю отче Миколаю, моли Бога за нас.
Або іншому святому.
І співаємо приспіви пісень 1-ої і 3-ої.
По 3-ій пісні говори так:
Богородиці:
Спаси від бід рабів твоїх, Богородице, бо всі ми по Бозі до тебе прибігаємо, як до нерушимої стіни і заступниці.
Споглянь милосердно, всехвальна Богородице, на люті страждання тіла мого і зціли немочі душі моєї.
Спасителеві:
Ізбав від бід рабів Твоїх, многомилостивий, бо ми пильно до Тебе прибігаємо, милостивого Ізбавителя, Владики всіх, Господа Ісуса.
Святому:
Моли Бога за нас, ім’ярек, бо ми ревно до тебе прибігаємо, скорого помічника й молитвенника за душі наші.
Після цього єктенія:
Помилуй нас, Боже, по великій милості Твоїй, молимось Тобі, вислухай і помилуй.
Лик: Господи, помилуй. (3)
Ще молимось за святішого вселенського Архиєрея ім’ярек, Папу Римського, і за блаженнішого Патріярха нашого ім’ярек, і за преосвященнішого Митрополита нашого Кир ім’ярек, і за преосвященнішого Архиєпископа нашого Кир ім’ярек (або боголюбивого Єпископа нашого Кир ім’ярек), за тих, що служать і послужили у святім храмі цім, і за отців наших духовних, і всю во Христі братію нашу.
Лик: Господи, помилуй. (3)
Ще молимось за Богом бережений народ наш, за правління і за все воїнство.
Лик: Господи, помилуй. (3)
Опісля за тих, що за них молебень:
Ще молимось за милість, життя, мир, здоров’я, спасення, посіщення, прощення і добрий успіх раба Божого (або раби Божої, або рабів Божих) ім’ярек, і за відпущення гріхів його (або її, або їх).
Лик: Господи, помилуй. (3)
Ще молимось за предстоячих людей, що очікують від Тебе великої і багатої милости, за тих, що творять нам милостиню, і за всіх православних християн.
Лик: Господи, помилуй. (3)
Виголос:
Бо милостивий і чоловіколюбець Бог єси, і Тобі славу возсилаємо, Отцю, і Сину, і Святому Духові, нині і повсякчас, і на віки віків.
Лик: Амінь.
Опісля приспіви пісень 4-ої, 5-ої і 6-ої. По 6-ій пісні все як після 3-ої пісні.
Тоді:
Ще і ще в мирі Господу помолімся.
Лик: Господи, помилуй.
Заступи, спаси, помилуй і охорони нас, Боже, Твоєю благодаттю.
Лик: Господи, помилуй.
Пресвяту, пречисту, преблагословенну, славну Владичицю нашу Богородицю і приснодіву Марію, з усіма святими пом’янувши, самі себе, і один одного, і все життя наше Христу Богові віддаймо.
Лик: Тобі, Господи.
Виголос:
Бо Ти єси цар світу і Спас душ наших, і Тобі славу возсилаємо, Отцю, і Сину, і Святому Духові, нині і повсякчас, і на віки віків.
Лик: Амінь.
Опісля, якщо ієрей бажає, читає акафіст.
По акафісті диякон:
Будьмо уважні.
Ієрей: Мир усім.
Диякон: Премудрість, будьмо уважні.
І лик співає відповідний прокімен.
Диякон: Господу помолімся.
Ієрей виголошує:
Бо Ти святий єси, Боже наш, і у святих спочиваєш, і Тобі славу возсилаємо, Отцю, і Сину, і Святому Духові, нині і повсякчас, і на віки віків.
Лик: Амінь.
Диякон:
Всяке дихання нехай хвалить Господа.
Лик співає: Всяке дихання нехай хвалить Господа.
А диякон говорить стихи:
Стих 1: Хваліть Бога у святих Його.
Стих 2: Хваліть Його в утвердженні сили Його.
Лик на кожний стих: Всяке дихання нехай хвалить Господа.
І після цього диякон виголошує:
Щоб сподобилися ми слухання святого Євангелія, Господа Бога молім.
Лик: Господи, помилуй. (3)
Диякон: Премудрість, прості, вислухаймо святого Євангелія.
Ієрей: Мир всім.
Лик: І духові твоєму.
І зараз: Від ім’ярек святого Євангелія читання.
Лик: Слава Тобі, Господи, слава Тобі.
Диякон: Будьмо уважні.
Ієрей читає Євангеліє.
По прочитанні Євангелія:
Слава: глас 6:
Отче, Слове і Душе, Тройце свята, очисти множество прогрішень наших.
І нині:
Молитвами Богородиці, милостивий, очисти множество прогрішень наших.
Опісля:
Помилуй мене, Боже, по великій милості Твоїй, і по множеству щедрот Твоїх очисти беззаконня моє.
Глас 6:
Не довіряй мене людському заступництву, пресвята Владичице, але прийми моління раба твого, бо скорб огортає мене, терпіти я не в силі демонського стріляння. Покрова не маю, і нікуди прибігти, окаянний: мене завжди перемагають, і розради не маю, окрім тебе, Владичице світу, уповання і заступництво вірних — не погорди молінням моїм, корисним його вчини.
Диякон:
Спаси, Боже, людей Твоїх і благослови насліддя Твоє, посіти світ Твій милістю і щедротами, вознеси силу християн православних і зішли на нас милості Твої багаті, молитвами всепречистої Владичиці нашої Богородиці і приснодіви Марії, силою чесного і животворящого Хреста, заступництвом чесних небесних сил безплотних, чесного, славного пророка, предтечі і хрестителя Йоана, святих славних і всехвальних апостолів, во святих отця нашого Миколая, архиєпископа, Мирлікійського чудотворця, святих рівноапостольних Кирила і Методія, учителів слов’янських, святого благовірного і рівноапостольного великого князя Володимира, святого священомученика Йосафата, святих славних і добропобідних мучеників, преподобних і богоносних отців наших Антонія і Теодосія Печерських, і святого ім’ярек, (що йому молебень) святих і праведних богоотців Йоакима і Анни, і всіх святих, молимо Тебе, многомилостивий Господи, вислухай нас, грішних, що молимось Тобі, і помилуй нас.
Лик: Господи, помилуй. (12)
Виголос:
Милістю і щедротами і чоловіколюбієм єдинородного Сина Твого, що з Ним благословен єси, з пресвятим і благим і животворящим Твоїм Духом, нині і повсякчас, і на віки віків.
Лик: Амінь.
Опісля приспіви пісень 7-ої, 8-ої і 9-ої.
Достойно єсть: Трисвяте. По Отче наш: оці тропарі, глас 6:
Помилуй нас, Господи, помилуй нас, бо ніякого одвіту не знаючи, оцю Тобі молитву як Владиці ми, грішні, приносимо: помилуй нас.
Слава:
Господи, помилуй нас, бо на Тебе ми уповали. Не прогнівайся дуже на нас, ні не пом’яни беззаконь наших, але зглянься і нині як милосердний і ізбав нас від ворогів наших. Бо Ти єси Бог наш, а ми люди Твої, всі діла рук Твоїх, і ім’я Твоє призиваємо.
І нині, богородичний:
Милосердя двері відкрий нам, благословенна Богородице, щоб надіючися на тебе, ми не погибнули, але щоб ізбавились тобою від бід, ти бо єси спасення роду християнського.
Опісля єктенія:
Помилуй нас, Боже, по великій милості Твоїй, молимось Тобі, вислухай і помилуй.
Лик: Господи, помилуй. (3)
Ще молимось Господеві Богу нашому, щоб вислухав голос моління нас, грішних, і помилував рабів своїх ім’ярек, і охоронив їх від усякої скорби, біди, гніву і нужди, і всякої болізни душевної і тілесної, і дарував їм здоров’я з довголіттям. Промовмо всі: скоро вислухай і милостиво помилуй.
Лик: Господи, помилуй. (3)
Ще молимось, щоб зберегтися городові цьому (або селу цьому), і святому храму цьому (якщо в обителі: святій обителі цій), і всякому городові, селу і країні від голоду, загибелі, землетрусу, потопу, граду, вогню, меча, нападу чужинців і міжусобної брані, і щоб Він був милостивий, добропривітний і добропомічний, благий і чоловіколюбний Бог наш, і відвернув увесь гнів свій, що наступає на нас, і ізбавив нас від належної праведної своєї погрози і помилував нас.
Лик: Господи, помилуй. (12)
Ще молимось, щоб Господь Бог вислухав голос моління нас, грішних, і помилував нас.
Ієрей виголошує:
Вислухай нас, Боже, Спасителю наш, уповання всіх кінців землі і тих, що на морі далеко, і, милостивий, милостивим будь, Владико, до гріхів наших і помилуй нас. Бо милостивий і чоловіколюбець Бог єси, і Тобі славу возсилаємо, Отцю, і Сину, і Святому Духові, нині і повсякчас, і на віки віків.
Лик: Амінь.
Диякон або ієрей:
Зі зворушенням усі голови (і коліна, якщо нема неділі або празника) приклонивши, Господу помолімся.
Лик: Господи, помилуй.
Молитва до Богоматері:
Царице наша преблага, надіє наша, Богородице, захисте сиріт і скитальців заступнице, скорбних радосте і пригнічених покровителько, споглянь на нашу біду, споглянь на нашу скорботу, поможи нам як немічним, провадь нас як скитальців. Ти знаєш нашу кривду, визволь від неї, як хочеш, бо не маємо іншої помочі, крім тебе, ні іншої провідниці, ні доброї утішительки, тільки тебе, о Богомати, щоб ти охоронила нас і захистила на віки віків.
Лик: Амінь.
Молитва до Господа нашого Ісуса Христа:
Владико Христе Боже, що страстями Твоїми мої страсті зцілив і ранами Твоїми мої рани вилікував; дай мені, що багато перед Тобою нагрішив, сльози зворушення, додай для мого тіла із запаху животворящого тіла Твого і насолоди душу мою Твоєю чесною кров’ю від гіркоти, що нею напоїв мене супротивник, вознеси до Тебе мій ум, що приник додолу, і возведи з пропасти загибелі, бо не маю покаяння, не маю зворушення, не маю сльози потіхи, що виводить дітей до свого насліддя. Я, запаморочений умом від життєвих пристрастей, не можу в болізні споглянути на Тебе, не можу загрітися сльозами любови до Тебе. Тож, Владико Господи Ісусе Христе, скарбе дібр, даруй мені повне покаяння і трудолюбне серце для віднайдення Тебе. Даруй мені благодать Твою й обнови в мені вид Твого образу. Я залишив Тебе  — не залиши Ти мене. Вийди, щоб віднайти мене, виведи на пашу Твою і приєднай мене до овець вибраного Твого стада. Нагодуй мене з ними зіллям божественних Твоїх таїнств молитвами пречистої Твоєї Матері і всіх святих Твоїх.
Лик: Амінь.
Інша молитва до Господа нашого Ісуса Христа:
Тобі, Господи, єдиному благому, незлопам’ятному, ісповідую гріхи мої; до Тебе припадаю, недостойний, співаючи: Согрішив я, Господи, согрішив, і недостойний я споглянути на висоту небесну через множество неправд моїх. Але, Господи мій, Господи, даруй мені сльози зворушення, єдиний благий і милостивий, щоб ними я умолив Тебе й очистився перед кінцем від усякого гріха. Страшне бо і грізне місце маю пройти, коли розлучуся з тілом, і стріне мене множество темних і нелюдських демонів, і ніхто не поспішить на поміч і не збавить. Тому припадаю до Твоєї благости, не передай мене кривдникам, щоб не похвалилися мною вороги мої, благий Господи, і щоб не сказали: Прийшов Ти до рук наших і нам ти переданий. Ні, Господи, не забудь щедрот Твоїх і не воздай мені за беззаконнями моїми і не відверни лиця Твого від мене. Але радше Ти, Господи, накажи мене милістю і щедротами, а ворог мій нехай не радіє мною, але погаси погрози його на мене і знищ усе його діяння, і покажи мені до Тебе путь бездоганну, благий Господи. Бо хоч я і згрішив, не прибіг я до іншого лікаря і не простягнув руки моєї до чужого бога. Тож не відкинь моління мого, але вислухай мене Твоєю благістю і утверди моє серце страхом Твоїм, і нехай буде благодать Твоя на мені, Господи, як вогонь, що палить у мені нечисті помисли. Ти бо єси, Господи, світло, більше від усякого світла; радість, більша від усякої радости; успокоєння, більше від усякого успокоєння, життя істинне і спасення, що триває на віки віків.
Лик: Амінь.
Молитва до святого Миколая:
Всесвятий Миколаю, угоднику Господній пречудний, теплий наш заступнику і скорий помічнику всюди в скорботах, поможи мені, грішному і млявому, в теперішньому житті: умоли Господа Бога, щоб подав мені відпущення всіх моїх гріхів, скільки нагрішив я від юности моєї за все життя моє ділом, словом, помислом і всіми моїми почуттями. І при відході душі моєї поможи мені, окаянному: умоли Господа Бога, всього створіння Творця, щоб ізбавив мене від повітряних митарств і вічної муки, щоб я завжди прославляв Отця, і Сина, і Святого Духа, і Твоє милостиве заступництво, нині і повсякчас і на віки віків.
Лик: Амінь.
Молитва за хворих:
Владико вседержителю, святий царю, що караєш, а не умертвляєш, зміцнюєш підупалих і возносиш повалених, тілесні скорби людей виправляєш, молимось Тобі, Боже наш, раба Твого (або рабу Твою, або рабів Твоїх) ім’ярек, немічного (або немічну, або немічних) посіти милістю Твоєю, прости йому (або їй, або їм) всяке прогрішення вольне й невольне. Так, Господи, цілющу Твою силу з неба зішли, діткнися тіла, погаси гарячку, усмири страждання і всяку потайну неміч. Будь лікарем раба Твого (або раби Твоєї, або рабів Твоїх) ім’ярек — воздвигни його (або її, або їх) з постелі болізни і з постелі слабости цілого і здорового (або її цілу і здорову, або їх цілих і здорових), даруй його (або її, або їх) Церкві Твоїй благовгодним (або благовгодною, або благовгодними) і виконавцем (або виконавицею, або виконавцями) волі Твоєї. Бо Твоє єсть милувати і спасати нас, Боже наш, і Тобі славу возсилаємо, Отцю, і Сину, і Святому Духові, нині і повсякчас, і на віки віків.
Лик: Амінь.
Молитва на всяке прошення:
Глянь, Владико чоловіколюбче, милостивим Твоїм оком на раба Твого (або рабу Твою, або рабів Твоїх) ім’ярек і вислухай моління наші, що їх з вірою приносимо, як і сам Ти сказав: Віруйте, що все, про що в молитві просите, отримаєте, і буде вам. І знов: Просіть і дасться вам. Тому і ми, хоч і недостойні, уповаючи на милість Твою, просимо: Подай благість Твою рабові Твоєму (або рабі Твоїй, або рабам Твоїм) ім’ярек, сповни добрі бажання його (або її, або їх) і збережи всі дні життя його (або її, або їх) в мирі і спокої, в здоров’ї і довголітті, і Тобі славу возсилаємо Отцю, і Сину, і Святому Духові, нині і повсякчас і на віки віків.
Лик: Амінь.
Диякон: Премудрість.
Лик: Чеснішу від херувимів:
Ієрей: Слава Тобі, Христе Боже, уповання наше, слава Тобі.
Лик: Слава Отцю, i Сину, i Святому Духовi, нинi i повсякчас, i на вiки вiкiв. Амiнь. Господи, помилуй. (3) Благослови.
Ієрей творить відпуст:
Христос, істинний Бог наш, молитвами пречистої своєї Матері, преподобних і богоносних отців наших і всіх святих, помилує і спасе нас як благий і чоловіколюбець.

ПРОКІМЕНИ
Пресвятій Богородиці, глас 4:
Пом’яну ім’я твоє у всякому роді і роді.
Стих: Слухай, дочко, і споглянь, і прихили вухо твоє.
Спасителеві, глас 4:
Господи, в світлі лиця Твого підемо, і в імені Твоїм зрадіємо повіки.
Стих: Виділи всі кінці землі спасення Бога нашого.
Святителеві (Миколаєві), глас 1:
Уста мої промовлять премудрість, і роздуми серця мого розуміння.
Стих: Послухайте це, всі народи, почуйте всі, хто живете по вселенній.
За хворого, глас 7:
Помилуй мене, Господи, бо я немічний, зціли мене, бо кості мої затривожилися.
Стих: Бо ніхто по смерти не пом’яне Тебе.
На всяке прошення, глас 4:
Господи, вислухай молитву мою, почуй моління моє в істині Твоїй.
Стих: Хваліть Господа, бо добрий Господь.
ЄВАНГЕЛІЯ
Пресвятій Богородиці
Від Луки, зач. 4.
В ті дні, вставши, Марія пішла з поспіхом в гори, до міста Юдового, і ввійшла в дім Захаріїв, і привітала Єлисавету. І сталося, як почула Єлисавета привітання Маріїне, заіграло дитя в утробі її. І сповнилася Духа Святого Єлисавета, і скликнула сильним голосом, і сказала: Благословенна ти між женами і благословенний плід утроби твоєї, і звідки мені це, щоб мати Господа мого прийшла до мене? Ось бо, як тільки залунав голос привітання твого в моїх вухах, заіграло з радощів дитятко в моїй утробі. І блаженна, що увірувала, бо звершеним буде сказане їй від Господа. І сказала Марія: Величить душа моя Господа і возрадувався дух мій у Бозі, Спасі моїм, бо споглянув на смирення раби своєї. Ось бо віднині блаженною величатимуть мене всі роди. Бо величчя сотворив мені Сильний, і святе ім’я Його. Пробула ж Марія з нею яких три місяці і вернулася в дім свій.
Спасителеві і святителеві (Миколаєві)
Від Йоана, зач. 36:
Сказав Господь до юдеїв, що до Нього прийшли: Я є двері. Мною, коли хто ввійде, спасеться, і ввійде, і вийде, і пашу знайде. Злодій не приходить, хіба щоб украсти, і вбити, і погубити. Я прийшов, щоб життя мали і надто мали. Я є пастир добрий; пастир добрий душу свою кладе за вівці. А наємник, що не є пастир, якому вівці не свої, бачить, що йде вовк, і покидає вівці, і втікає, а вовк схопить їх і розжене вівці. А наємник утікає, бо він наємник є і не дбає про вівці. Я є пастир добрий і знаю моїх, і знають мене мої. Як знає мене Отець, і я знаю Отця, і душу мою кладу за вівці. І інші вівці маю, які не є з цього двору; і тих мені треба привести; і голос мій почують, і буде одне стадо і один пастир.
За хворого:
Від Матея, зач. 25:
В той час, коли Ісус увійшов в Капернаум, приступив до Нього сотник, благаючи Його і кажучи: Господи, хлопець мій лежить вдома розслаблений, тяжко страждаючи. І сказав йому Ісус: Я прийду і зцілю його. І відповівши сотник, сказав [Йому]: Господи, я недостоїн, щоб ти увійшов під мою покрівлю, але тільки промов слово, і видужає хлопець мій. Бо і я є чоловік під властю, маючи під собою воїнів. І кажу цьому: Йди, — і йде; а другому: Прийди, — і приходить; і слузі моєму: Зроби це,  — і зробить. Почувши ж Ісус, здивувався і промовив до тих, що йшли за ним: Амінь глаголю вам, ні в кого в Ізраїлі не знайшов я такої віри. Але кажу вам, що багато прийдуть від сходу і заходу і возляжуть з Авраамом, і Ісааком, і Яковом у царстві небеснім, а сини царства вигнані будуть у тьму кромішню; там буде плач і скрегіт зубів. І сказав Ісус сотникові: Іди, і як ти увірував, нехай буде тобі. І видужав хлопець його в той час.
Або від Марка, зач. 21:
В той час за Ісусом ішло багато народу і тиснулися до Нього. А одна жінка, що була в кровотечі дванадцять років, і чимало натерпілася від багатьох лікарів, і витратила все своє та не знайшла ніякої полегші, але ще гірше їй було, почула про Ісуса і підійшла через натовп ззаду і доторкнулася одежі Його. Казала бо: якщо тільки доторкнуся Його одежі, спасенна буду. І зараз висхло джерело крови її і відчула тілом, що зціліла від рани. І зараз Ісус відчув у собі, що вийшла з Нього сила; обернувся до народу і сказав: Хто доторкнувся до моєї одежі? І сказали Йому ученики Його: Видиш народ, як тиснеться до Тебе і кажеш: хто доторкнувся до мене? І поглянув довкруги, щоб побачити ту, що це вчинила. А жінка, злякавшися, тремтіла, знаючи, що сталося з нею, прийшла і припала перед Ним і сказала Йому всю істину. А Він сказав їй: Дочко, віра твоя спасла тебе, йди в мирі і будь уздоровлена від рани твоєї.
Або від Йоана, зач. 13:
В той час був один царський муж, що його син нездужав у Капернаумі. Він, почувши, що Ісус прийшов із Юдеї в Галилею, пішов до Нього і молив Його, щоб прийшов і зцілив його сина, бо мав умерти. Сказав ото Ісус до нього: Як не видите знаків і чудес, не увіруєте. Сказав до Нього царський муж: Господи, зійди, перш ніж умре моє дитя. Сказав йому Ісус: Іди, син твій живий. А він запитав у них про годину, коли легше йому стало. І сказали йому, що вчора в сьомій годині покинула його гарячка. І зрозумів батько, що це була та година, коли сказав йому Ісус, що син твій живий.
І увірував сам і ввесь дім його. Це знову друге знамення вчинив Ісус, коли прийшов із Юдеї в Галилею.
На всяке прошення:
Від Матея, зач. 20 від половини:
Сказав Господь: Просіть і дасться вам, шукайте і знайдете, стукайте і відчиниться вам. Бо кожен, хто просить, одержує, і хто шукає, знаходить, і тому, хто стукає, відчиниться. Або хто є з вас чоловік, що, як його попросить син його хліба, — чи камінь подасть йому? Або, якщо риби просить, чи змію подасть йому? Якщо, отже, ви, бувши лукаві, вмієте благі даяння давати дітям вашим, оскільки більш Отець ваш небесний дасть блага тим, що просять у Нього.

Немає коментарів:

Дописати коментар