середу, 28 листопада 2012 р.

ЧИН БЛАГОСЛОВЕННЯ І ОСВЯЧЕННЯ ІКОН - Христа


ЧИН БЛАГОСЛОВЕННЯ
І ОСВЯЧЕННЯ ІКОН
Ієрей, у єпитрахилі і фелоні або тільки у єпитрахилі, кадить хрестовидно образ, покладений на тетраподі, і починає звичайно:
Благословен Бог наш завжди, нинi i повсякчас, i на вiки вiкiв.
Лик: Амiнь.
Ієрей: Слава Тобi, Боже наш, слава Тобi.
Лик: Царю небесний, утiшителю, Душе iстини, що всюди єси i все наповняєш, скарбе дiбр i життя подателю, прийди i вселися в нас, i очисти нас вiд усякої скверни, i спаси, благий, душi нашi.
Святий Боже, святий крiпкий, святий безсмертний, помилуй нас. (3)
Слава Отцю, i Сину, i Святому Духовi, нинi i повсякчас, i на вiки вiкiв. Амiнь.
Пресвята Тройце, помилуй нас; Господи, очисти грiхи нашi; Владико, прости беззаконня нашi; Святий, посiти i зцiли немочi нашi, iмени Твого ради.
Господи, помилуй. (3)
Слава: i нинi:
Отче наш, Ти, що єси на небесах, нехай святиться iм’я Твоє, нехай прийде царство Твоє, нехай буде воля Твоя, як на небi, так i на землi. Хлiб наш насущний дай нам днесь; i прости нам довги нашi, як i ми прощаємо довжникам нашим; i не введи нас у спокусу, але ізбав нас вiд лукавого.
Ієрей: Бо Твоє єсть царство, i сила, i слава, Отця, i Сина, i Святого Духа, нинi i повсякчас, i на вiки вiкiв.
Лик: Амiнь.
Господи, помилуй. (12)
Слава Отцю, i Сину, i Святому Духовi, нинi i повсякчас, i на вiки вiкiв. Амiнь.
Прийдiте, поклонiмся царевi, нашому Богу.
Прийдiте, поклонiмся Христовi, царевi, нашому Богу.
Прийдiте, поклонiмся i припадiм до самого Господа Ісуса Христа, царя i Бога нашого.
Після цього псалом і молитви, подані далі для різних випадків освячення ікон.

БЛАГОСЛОВЕННЯ І ОСВЯЧЕННЯ ІКОНИ ХРИСТА
І ГОСПОДНІХ ПРАЗНИКІВ
Начало обичне, як перед тим с. 393.
Псалом 88:
Милоcті Твої, Гоcподи, повік оcпівувати буду, з роду в рід повідатиму іcтину Твою уcтами моїми, бо Ти cказав: «Повік збудуєтьcя миліcть». Утвердитьcя на небі правда Твоя. «Я cклав заповіт із вибраними моїми, я клявcя Давидові, cлузі моєму: “Довіку утверджу наcіння твоє, і з роду в рід уряджу преcтол твій”».
Проcлавлять небеcа чуда Твої, Гоcподи, і іcтину Твою в зборі cвятих. Бо хто на хмарах зрівняєтьcя з Гоcподом? І хто подібний буде до Гоcпода між cвятими Божими? Бог, що Його проcлавляють у раді cвятих, великий і cтрашний для вcіх, що оточують Його.
Гоcподи, Боже cил, хто подібний до Тебе? Cильний Ти, Гоcподи, і правда Твоя навколо Тебе! Ти горуєш над cилою моря і втихомирюєш розбурхані хвилі його. Ти упокорив гордого, немов раненого, і раменем cили Твоєї Ти розcипав ворогів Твоїх. Твої — небеcа, і Твоя  — земля; Ти заcнував вcеленну і вcе, що наповняє її; північ і море Ти cотворив, Тавор і Єрмон іменем Твоїм радітимуть. Cильне рам’я Твоє; нехай укріпитьcя рука Твоя, і нехай піднеcетьcя правиця Твоя. Правда і cуд — оcнова преcтолу Твого, миліcть і іcтина йтимуть перед лицем Твоїм. Блаженні люди, що знають клич: «Гоcподи!» У cвітлі лиця Твого будуть ходити вони, і іменем Твоїм увеcь день радітимуть, і правдою Твоєю піднеcені будуть.
Слава: i нинi:
Алилуя, алилуя, алилуя, слава Тобі, Боже.
Диякон: Господу помолімся.
Лик: Господи, помилуй.
Ієрей читає молитву:
Господи Вседержителю, Боже отців наших, хотячи народ Твій вибраний Ізраїля ізбавити від облуди ідолослуження, щоб завжди невідступно пізнавали і служили Тобі, єдиному істинному Богові, Ти суворо заборонив робити образи і подоби, супротивні Тобі, для поклоніння і служення їм ніби Богу. Але образи і подоби, якими славиться не чужих лжебогів, а Твоє, єдиного істинного Бога, пресвяте і славне ім’я, Ти звелів спершу Мойсеєві поставити у святині Твоїй, по закону збудованій: двох золотих херувимів над кивотом свідчення і двох херувимів на кутах очищення та множество вишитих херувимів на завісах. Також і Соломон поставив у вівтарі двох херувимів з кипарисового дерева, покритого золотом. Крім цього, завжди були там з людьми: кивот з кам’яними скрижалями завіту, стамна золота і жезл Аарона, як свідки Твоєї великої слави і пам’ятки Твоїх преславних чудес і добродійств. Хоч і були вони ділом рук людських, але звелів Ти вшановувати їх зі страхом, трепетом, належним поклонінням, кадінням і молитвами перед ними. Таку честь милостиво приймав Ти як Тобі самому віддану.
Коли ж настав час, Ти послав Єдинородного Сина Твого, Господа нашого Ісуса Христа, що народився від жони приснодіви Марії, і Він прийняв вигляд раба і приклав до свого пресвятого лиця обрус і, нерукотворно зобразивши на ньому подобу свого пречистого Образу, послав князеві Авгарю Едеському і ним зцілив його від недуги і подав незчисленні зцілення й добродійства всім, хто з вірою до образу приступав і поклонявся.
Так і ми, о всеблагий Вседержителю Владико, і цей образ улюбленого Сина Твого на спомин Його спасительного воплочення і всіх преславних чудес і добродійств, що їх будучи на землі як людина показав людському роду, спорудили ми не боготворячи, але пам’ятаючи, що шанування образа переходить на первообраз, — ми шанобливо поставили перед Твоєю величністю і, припадаючи, усердно молимось: споглянь милостиво на нас і на образ цей ради воплочення й явлення Твого Єдинородного Сина, що на спомин про Нього ми його спорудили. Зішли Твоє небесне благословення і благодать Пресвятого Духа, і благослови і освяти його і дай йому цілющу силу проти всіх лукавств диявола. Сповни його благословенням і силою того святого нерукотворного образа, що її від доторку святого і пречистого лиця возлюбленого Сина Твого щедро набув, щоб чудодійною силою діяв він на утвердження православної віри і на спасення вірних людей Твоїх; щоб всі, хто з вірою будуть вклонятись, Тебе призивати і молитись Тобі і Єдинородному Твоєму Синові і Пресвятому Духові, були почуті, сподобились милости Твого чоловіколюбія і благодать одержали.
Бо Ти єси освячення наше і Тобі славу возсилаємо з Єдинородним Твоїм Сином, і з пресвятим, і благим, і животворящим Твоїм Духом, нині і повсякчас, і на віки віків.
Лик: Амінь.
Ієрей: Мир всім.
Лик: І духові твоєму.
Ієрей: Голови ваші Господеві приклоніть.
Лик: Тобі, Господи.
Ієрей читає молитву:
Зглянься, Господи Боже мій, із святої оселі і від престолу слави царства Твого і милостиво зішли благословення Твоє святе на образ цей і через окроплення свяченою водою благослови і освяти його; подай йому силу цілющу, що відганяє всяку хворість і недугу, всякі диявольські підступи від вірних, які до нього припадатимуть, перед ним Тобі поклонятимуться і молитимуться; нехай буде молитва їх вислухана і Тобі благовгодна.
Виголос:
Благодаттю і щедротами єдинородного Сина Твого, що з Ним благословен єси, з пресвятим, і благим, і животворящим Твоїм Духом, нині і повсякчас, і на віки віків.
Лик: Амінь.
Ієрей кропить образ свяченою водою, мовлячи:
Освячується образ цей благодаттю Пресвятого Духа, окропленням цієї свяченої води, в ім’я Отця, і Сина, і Святого Духа. Амінь.

Тоді ієрей кадить образ і поклоняється, співаючи тропар, глас 2:
Пречистому образові Твоєму поклоняємося, благий, просячи прощення прогрішень наших, Христе Боже, бо волею благоволив єси плоттю зійти на хрест, щоб ізбавити тих, що їх створив єси, від неволі ворожої. Тому благодарственно кличемо Тобі: Ти радістю сповнив усе, Спасе наш, прийшовши спасти світ.
Слава, і нині:
Божественний Твій вид на іконі зображаючи, Христе Боже, ясно розуміємо народження Твоє від Діви; споминаючи невимовні чудеса Твої і добровільне розп’яття, проповідуємо, і від того біси в страху проганяються і нечестиві, як їх спільники, сумують і ридають.
Поцілувавши образ, ієрей творить цей відпуст:
Христос, істинний Бог наш, що невимовним провидінням раніш Своєї вільної страсти зволив на обрусі нерукотворно зобразити свого пречистого боголюдського лиця образ, молитвами пречистої своєї Матері, преподобних і богоносних отців наших і всіх святих, помилує і спасе нас як благий і чоловіколюбець.

Немає коментарів:

Дописати коментар